چگونه برای فروش ماشین تان از آن عکس بگیرید

 

چگونه برای فروش ماشین تان از آن عکس بگیرید

 

چگونه برای فروش ماشین تان از آن عکس بگیرید

 

عکسهای بهتر از ماشین یعنی فروش سریعتر

  
بسیاری از شما که در فضای اینترنت به دنبال خرید ماشین هستید با این مشکل برخورد کرده اید که یک ماشین توجه شما را جلب می کند، شما بر روی لینک آن کلیک می کنید تا عکسهای بیشتری از آن ماشین را ببینید اما فقط یک عکس از آن ماشین وجود دارد؛ تازه، آن هم کادرش درست نیست. یا حتی بدتر از این، تعدادی عکس هست اما همه آنها یا بسیار بی کیفیت هستند یا در شب و توسط دوربین با کیفیت پایین تلفن همراه گرفته شده اند.  

   

 

عکس های ضعیف باعث کاهش جذابیت خودروی شما برای خریداران می شود، فرایند فروش را طولانی تر می کند و منجر به مشتریانی می شود که مطمئن نیستند دقیقا به دنبال چه چیزی هستند. حتما لازم نیست که شما یک عکاس حرفه ای باشید تا بتوانید یک آگهی خوب آنلاین درست کنید. فقط کافیست بدانید روی چه چیزی باید تمرکز کنید و چه زمانی عکس بگیرید. نکات زیر به شما نشان می دهد چگونه از ماشین تان عکس بگیرید تا بتوانید آگهی بهتری داشته باشید و در نتیجه فرآیند فروش خودروی شما سریعتر شود.

 

 

دو نکته بسیار مهم وجود دارد که قبل از شروع باید بدانید. اول اینکه ماشین تان را بشویید، مطمئن شوید که کاملا تمیز و مرتب است و چرخ ها و لاستیک ها برق می زند. دوم اینکه شیشه های ماشین را ببندید. این ظاهر ماشین شما را خوشایند و استوارتر نشان می دهد.

 

 

 

 

از دوربین مناسب استفاده کنید


این روزها ساده ترین کار این است که گوشی موبایلتان را از جیبتان بیرون بیاورید وبا استفاده از آن از اتومبیل تان عکس بگیرید. البته اگر گوشی تان را همین دو سه سال اخیر خریده باشید معمولا همان کفایت می کند. اما همه ما کسانی را می شناسیم که مدت بسیار طولانی است که از همان گوشی قدیمی استفاده می کنند. عکسهای ضعیف و بی کیفیت گوشی های قدیمی به درد نمی خورند، بهتر است به جای آن از یک دوربین دیجیتال هرچند کمی قدیمی تر استفاده کنید. تصویرهای گرفته شده توسط آنها معمولا بهتر از عکسهای گرفته شده توسط دوربین گوشی های قدیمی است.


ساعت طلایی

    

زمان و مکانی که از ماشین تان عکس می گیرید می تواند تفاوت بسیار عمده ای در عکسهای شما ایجاد کند. سرظهر زمان مناسبی برای عکس گرفتن نیست. نور سر ظهر بسیار زننده است و عکسهای شما را رنگ و رو رفته نشان می دهد. همچنین شب هم عکس نگیرید چون فلاش دوربین جایگزین مناسبی برای نور خورشید نیست.

     

در عکاسی "ساعت طلایی" زمانی است که خورشید طلوع می کند و همچنین وقتی که خورشید تقریبا در شرف غروب است. عکسهای گرفته شده در این ساعات در معرض نور شدید نیستند و نور گرم این ساعات باعث تقویت رنگها می شود. این سایت می تواند به شما کمک کند تا زمان دقیق ساعت طلایی را در منطقه تان مشخص کنید. در صورتیکه برنامه شما اجازه عکاسی در ساعات طلایی را به شما نمی دهد ، بهترین زمان برای شما بین 7 تا 9 صبح می باشد. صبح های ابری بهتر هم هستند. 

 

محل عکاسی از خودرو نیز بسیار می تواند کمک کند تا آگهی شما در بین آگهی های بیشمار کاملا به چشم بیاید. تلاش کنید یک فضای خلوت و دنج را پیدا کنید. این مساله کمک می کند ماشین شما در عکس در مرکز توجه قرار بگیرد. 

  

تعداد و تنوع عکس ها


آگهی شما هرچه بیشتر دارای عکس باشد احتمال فروخته شدنش بیشتر است.  بیشترین تعداد عکسی که امکان دارد را برای آگهی خود آپلود کنید. ارزش این را دارد که هزینه ای هم بابت عکسهای بیشتر برای درج آگهی تان پرداخت کنید. لازم هم نیست که گرانترین پکیج را برای ارسال آگهی انتخاب کنید معمولا 10 تا عکس کفایت می کند.

 

در سطح و ارتفاع چشم از خودرو عکس بیاندازید. نیازی به عکاسی خلاقانه از زوایای بالا و پایین نیست. از جلوی ماشین شروع کنید و دورتادور آن بچرخید و از هر زاویه آن عکس بگیرید. ممکن است از همه این عکسها در آگهی استفاده نکنید اما می توانید بعدا آنها را مرتب کنید و در موردشان تصمیم بگیرید.

 

مطمئن شوید که از زوایای اصلی برای فروش ماشین عکس گرفته اید. این زوایا شامل جلو، عقب، نمای جانبی و چرخ ها می باشد. کمی چرخ ها را به سمت چپ بچرخانید تا بتوانید یک عکس از عاج لاستیک ها بیاندازید. در نهایت، کاپوت را باز کنید و یک عکس هم از موتور بیاندازید.

 

در داخل ماشین، مطمئن شوید که یک عکس از صندلی ها، بخصوص با تمرکز بیشتر بر صندلی راننده که معمولا کهنه تر از بقیه است، بیاندازید.

 

 

 

روی صندلی عقب ماشین بنشینید و صندلی های جلو را بخوابانید تا بتوانید از فضای داخلی ماشین در قسمت جلو عکس بیاندازید. پخش استریو و سایر آپشن ها و ادوات، دنده (که نشان می دهد اتوماتیک و یا دستی است) و وضعیت فرمان را نمایش دهید. 

 

 

   

    

مطمئن شوید که یک عکس از کیلومترشمار گرفته اید تا خریداران احتمالی بتوانند میزان کارکرد ماشین را ببینند و از صحت آنچه شما در آگهی گفته اید اطمینان حاصل کنند.

 

  

     

اگر اتومبیل شما امتیاز ویژه ای برای فروش و یا ویژگی خاصی دارد (برای مثال کانورتیبل است) حتما آن را نشان دهید. در هر دو حالتی که سقف باز و بسته است از آن عکس بیاندازید. اگر ماشین شما یک SUVبزرگ با صندلی های تاشو است آنها را بخوابانید تا فضای باز پشت را به خوبی نمایش دهید.

  

رو راست باشید

 

گر ماشین شما دارای نواقصی است تلاش نکنید تا با تغییر زاویه دوربین آنها را پنهان کنید. در حقیقت شما باید از همه خوردگی ها و خطهای ماشین عکس بگیرید. در مورد آنها کاملا رو راست باشید. همچنین در مورد صدمه های رینگ و سایر موارد هم به همین گونه است. خریدار بالاخره ماشین شما را خواهد دید پس چه بهتر که بگوید " اینو عکسشو توی آگهی دیده بودم" تا اینکه بگوید  "اوه! این چیه؟!".

  

رو راست بودن در مورد نواقص ماشین می تواند شما را در مذاکره کمک کند. خریدار احتمالی ممکن است پس از وارسی ماشین و پیدا کردن نواقصی که در عکسهای آگهی نشان داده نشده است پیشنهاد قیمت پایین تر به شما بدهد. اما اگر شما عکس آن را در آگهی قرار داده باشید می توانید سر حرفتان بیاستید و بگویید که در مورد آن آسیب یا زدگی شما رو راست بوده اید و قیمت ماشین را بر اساس آن مشکل تعیین کرده اید. 

 

 

 

  

عکسهای غیر قابل باور

 

سخن آخر اینکه : اگر عکسهای شما خیلی خوب به نظر برسند ممکن است مردم به آن مشکوک شوند. خریداران احتمالی ممکن است فکر کنند شما آن عکس ها را از جایی برداشته اید و در نتیجه جوابی به آگهی شما ندهند. تصاویر صادقانه و نه مسحور کننده چیزی است که شما به دنبال آن هستید. 

 

منبع: تخت گاز

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه