نارضایتی صنعت بیمه جهان از اکثر اتومبیل های جدید


صنعت بیمه اتومبیل جهان از اکثر اتومبیل های جدیدی که توسط شرکت های بزرگ تولید می شود، رضایت ندارد.
 
به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از لایو اینشورنس، وقتی سخن از ایمن ترین اتومبیل تولید شده به میان می آید، خودروهای زیادی مطرح می شود اما اکثر خودروهای تولیده شده از نظر صاحبان صنعت بیمه، وسایل نقلیه خوبی نیستند. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) طی گزارشی اتومبیل های جدید را از نظر ایمنی و عملکرد دسته بندی کرده است اما زمانی که نام صنعت بیمه اتومبیل به میان می آید، اکثر آنان کیفیت لازم را ندارند.
در گزارش اخیر این موسسه، مصرف سوخت پایین در سال های اخیر به یکی از معیارهای اصلی خریداران خودرو تبدیل شده است. با این حال، ایمنی خودروها، همچنان اصلی ترین معیار برای خریداران است. طبق یک نظر سنجی انجام شده توسط مرکز ملی تحقیقات گزارش های مصرف کننده، ۶۵ درصد از مردم، ایمنی را اصلی ترین گزینه در خرید خودرو می دانند.
 
گزارش موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ ها نشان می‌ دهد در میان خودروهای سواری پرفروش، نیمی از آنها می ‌توانند هنگام برخورد از گوشه جلو و جمع ‌شدن کاپوت خود ایمنی سرنشینان را به خوبی حفظ کنند. نمونه‌ های دودر و چهاردر "هوندا سیویک" تنها خودروهایی بودند که توانستند "خوب"، یعنی بالاترین امتیاز ایمنی را کسب کنند. خودروهای "دوج دارت"، "فورد فوکوس" و "هیوندا الانترا" نیز موفق شدند عنوان "قابل ‌قبول" را کسب کنند.
 
طبق گزارش این موسسه، خودروی مدل "آکورد" شرکت هوندا تقریبا همیشه برترین جوایز و افتخارات ایمنی خودرو را از آن خود کرده‌است و در سال ۲۰۱۳ نیز تفاوتی با سال‌های دیگر ندارد. مدل دودر این خودرو چهره ‌ای اسپرت ‌تر دارد اما این چهره متفاوت تغییری در میزان ایمنی آن ایجاد نکرده‌ است. "کرایسلر ۲۰۰" چهاردر نیز در جایگاه دوم قرار گرفته است؛ این خودرو نسخه‌ ای کوچکتر از کرایسلر ۳۰۰ است اما در میزان ایمنی آن تغییری ایجاد نشده‌ است.
 
اما از منظر صاحبان صنعت بیمه هر دو اتومبیل هوندا و آکورد در رده ششم میزان رضایتمندی جای می گیرند. در این گزارش آمده است که برخی از مدیران کارخانه های بزرگ به رغم عملکرد عالی محصولاتشان به نظر مدیران صنعت بیمه توجه نمی کنند؛ به عنوان مثال، مشاهده نشده که شرکت "جنرال موتورز" به نسبت دیگر رقبای خود به ایمنی مدنظر صنعت بیمه توجه کند. اما برای شرکت های مانند هوندا، ولو، سوبارو این مسئله بیش از دیگر شرکت ها مهم است.
 
«دیدوید زوبی» مدیر ارشد بخش تحقیقات موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ ها، در این باره گفت: بسیاری از خودروهایی که ایمنی پایین یا نگران‌ کننده‌ ای داشتند، مانند هم عمل می ‌کردند. در بدترین شرایط اتاق خودرو می‌ شکند، کیسه ‌های هوا درست عمل نمی کند و حتی ستون فرمان ثبات خود را از دست می‌ دهد.
 
متخصصان این موسسه نیز بر این باورند که خودروهای امروزی از ایمنی بالاتری برخوردارند؛ اما هنوز بهترین آنها هم می ‌تواند در برابر ضربات کناری و جلو بسیار آسیب ‌پذیر باشد. طبق اطلاعات منتشر شده از صنعت بیمه، در حال حاضر تقریبا در هفت درصد موارد اتومبیل ها می توانند از میزان آسیب های احتمالی به قسمت پایین بدنه اتومبیل بکاهند و زمانی که سخن از ترمز خودکار این خودروها به میان می آید، این میزان به ۱۵ درصد می رسد.

منبع :
بورس نیوز
 

1392-10-8
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه