معرفی بهترین‌های طراحی داخلی خودرو


بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی دنیا هرسال تولیدات جدیدی را به بازار عرضه می‌کنند. آنها با افزودن امکانات به روز و تغییر در طراحی خودروهای خود می‌کوشند هرچه بیشتر در بازار خودرو جولان دهند.

در بین خودروسازان بزرگ دنیا توجه به طراحی داخلی اتومبیل همواره یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای فروش بیشتر در بازار است. دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبی که به تازگی منتشر کرده است به بررسی خودروهایی پرداخته است که زیباترین طراحی داخلی را به خود اختصاص داده‌اند.

در بین اتومبیل‌هایی که در این فهرست ردیف شده، «آئودی‌ای 7» در رده نخست قرار گرفته است. در بین این خودروها می‌توان نام‌های آشنایی همچون «مزدا» و «لند روور» را دید. در مطلب زیر با هشت خودرو آشنا می‌شوید که زیباترین طراحی داخلی را در حال حاضر به خود اختصاص داده‌اند.

Audi A7
خودرویی که توانسته عنوان بهترین طراحی داخلی را از آن خود کند، «آئودی‌ای 7» است. داخل این خودرو به بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز شده است. روی این خودرو یک سیستم ناوبری پیشرفته نصب شده است که کافی است راننده تنها با نوک انگشتان خود آن را لمس و مسیر مناسب را انتخاب کند. داخل این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر زیبایی، راحتی سرنشینان نیز در بالاترین حد ممکن قرار دارد.

Chevrolet Sonic
باید اعتراف کرد که داخل این خودرو به شکل جسورانه‌ای زیبا طراحی شده است. درواقع این همه زیبایی آن هم برای خودرویی همچون «شورولت سونیک» ـ که جزو خودروهای چندان گران‌قیمت نیز دسته‌بندی نمی‌شود ـ شگفت‌انگیز است. این خودرو از سپتامبر 2011 میلادی به عنوان جایگزینی برای «Chevrolet Aveo» به بازار عرضه شد. «هیوندا فیت»، «فورد فیستا»، «مزدا 2» و«نیسان ورسا» از جمله رقبای این خودرو هستند.

Chrysler 300
«کرایسلر 300» از جمله خودروهای لوکس است که اتاق داخلی آن طراحی خیره‌کننده‌ای دارد. همه لوازم داخلی آن به تکنولوژی‌های به‌روز و بالا مجهز شده‌اند. علاوه بر این در طراحی صندلی‌‌های آن چرم استفاده شده که بیش از پیش موجبات راحتی سرنشینان را فراهم می‌کند. این خودرو در سال 2004 میلادی وارد بازار و در سال 2011 موردبازبینی و بازطراحی قرار گرفت. نخستین خودروهای این سری در اروپا به نام «300» شناخته می‌شدند.

Dodge Dart
«دوج دارت» نیز از آن دسته خودروهایی است که با قیمتی معقول، امکانات خیره‌کننده‌ای را در اختیار طرفداران خود قرار می‌دهد. کمپانی سازنده این خودرو، در طراحی آن توجه ویژه‌ای به جزئیات داشته است. یکی از بارزترین ویژگی‌های این خودرو نوع و میزان روشنایی اتاق داخلی است. علاوه بر این استفاده هنرمندانه از رنگ‌ها ـ به‌ویژه رنگ قرمز ـ در ساختار اجزای اتاق این خودرو به آن شکل و شمایلی خاص بخشیده است.

Hyundai Azera
«آزرا» پاسخ کمپانی «هیوندای» به خودرو لوکس «ای‌اس 350» تولید کمپانی «لکسوس» است. این خودرو از طراحی داخلی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. در طراحی داخلی این خودرو نهایت ظرافت به‌کار گرفته شده است. علاوه بر این برای تولید لوازم داخلی این خودرو از موادی بسیار باکیفیت استفاده شده است. «هیوندای آزرا» که از موتوری ۳/۳ لیتری با ۲۳۵ اسب بخار قدرت بهره‌ می‌برد، شتاب صفر تا 100 را درمدت 7.8 ثانیه پر می‌کند.

Infiniti JX35
یکی از بهترین خودروهای بازار است. «اینفینیتی جی‌ایکس 35» ترکیبی باورنکردنی از چوب، چرم و آلومینیوم است. این خودرو که برای هفت نفر سرنشین طراحی شده است جزو اتومبیل‌های خانوادگی طبقه‌بندی می‌شود که از امنیت بالایی برخوردار است. «اینفینیتی» زیرمجموعه شرکت عظیم نیسان است که به عنوان قسمت تولیدات لوکس این شرکت در شمال آمریکا فعالیت می‌کند.

Volkswagen Beetle
فولکس‌واگن بیتل یکی از مشهورترین مدل از خودروهای فولکس‌واگن است. هدف از طراحی این خودرو، تولید خودرو اقتصادی و قابل استفاده برای عموم مردم بود. این ماشین نخستین بار در سال ۱۹۳۸ و با نام فولکس واگن نوع یک تولید شد. تولید فولکس بیتل در سال ۱۹۹۴ مجددا با طراحی مدرن و با نام «نیو بیتل» از سر گرفته شد و تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت. نسل جدید این خودروها اکنون با امکاناتی پیشرفته در بازار خودرو جولان می‌دهند.

منبع :
اقتصاد آنلاین

 


1392-10-9
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه