و اینچنین بود که سیتروئن «کاکتوس» را طراحی کرد!


ممکن است برای شما عجیب و غریب به نظر برسد ولی ایده و ریشه های پروژه سیتروئن کاکتوس از سقوط اقتصاد جهانی در سال 2008 نشات گرفته است.
 
در پنج سال گذشته صنعت خودرو در اروپا ضربات فراوانی از بحران رکود اقتصاد جهانی را متحمل شد و در به عنوان مثال کافی است بدانید که خرید وفروش خودروهای جدید در سراسر اتحادیه اروپا 25 درصد سقوط کرده است.
 

در حالی که در این زمان دوعدد از 3 خودروساز بزرگ دیترویتی در حال ورشکستگی بودند ولی یک حرکت صعودی و حفظ ظرفیت تولید و فروش و بستن تعداد معدودی از کارخانجات باعث شد تا خودروسازان آمریکایی از سقوط نجات پیدا کنند.
 

 
صنعت داخلی در اروپا یک موقعیت بسیار متفاوت  در ان اوضاع و احوال داشت و در این میان پژو به همراه سیتروئن نیز به خاطر فشارهای سیاسی با کمترین ظرفیت به حیات خود ادامه می‌دادند.
 

 
با ادامه این روند مهندسان سیتروئن به طور کامل به فکر طراحی یک خودرو ارزان و البته ساخت اسان تر افتادند طرحی که بیشتر خودرو نوستالوژیک گلف را به خاطر می‌آورد و نتیجه این حرکت طراحی سری C  بودو البته نسخه مفهومی‌کاکتوس اولین خودرو در این سری است که در آینده ای نزدیک رونمایی رسمی‌خواهد شد.
 

بریت مارک از مدیران ارشد سیتروئن در این مورد می‌گوید:” کاکتوس نشان می‌دهد  که راه مردم با فن اوری به سرعت در حال تغییر سلیقه خود هستند که به سرعت و تاکید بر روی سادگی تمایل نشان می‌دهند و این روندی است که در تلفن‌های همراه هوشمند بیشتر شاهد بوده ایم و این بدان معنی است که دیگر از عناصر سنتی فاصله گرفته ایم”.
او در مورد ایده سری   C سیتروئن می‌گوید ایده یک سفر و روح سفر جذاب تر بوده و همچنین راحتی فوق العاده کاکتوس بسیار خوشایند خریداران خواهد بود.
 
در واقع تاکید سیتروئن بر سهولت مالکیت بر اساس این ایده که ” اگرخودرویی برای شما تمام وکمال باشد در تلاش باشید که آنرا حفظ کنید” شکل گرفته است ودر این معنا کاکتوس یک خودرو هنری فرانسوی است که یک شفافیت وصداقت در طراحی آن به چشم مشتریان خواهد آمد.
کاکتوس در سال 2014 میلادی و بعد از نمایشگاه خودرو ژنو وارد بازار خواهد شد والبته خودروساز فرانسوی سیتروئن بسیار به موفقیت کاکتوس چشم دوخته است.

منبع :
خودروسازی
 

1392-10-11
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه