همکاری دو غول نامتجانس: پلتفرم مشترک تویوتا و ب ام و


تویوتا با ب ام و برای ساخت خودروی اسپورت پلتفرم مشترک می سازندتویوتا و ب ام و به توافق رسیدند که یک پلتفرم مشترک برای ساخت خودروی اسپورت داشته باشند.
 
به گزارش رویترز،  هربرت دیس رئیس توسعه محصول ب ام و در مصاحبه با روزنامه آلمانی زبان فرانکفورتر آلمانیه گفت: ما با هم توافق کردیم که روی معماری یک خودروی اسپورت به صورت مشترک کار کنیم. مهم این است که از این پلتفرم مشترک،  دو خودرو کاملا متفاوت طراحی خواهد شد که خصلت ها و ویژگی های هر دو برند را به طور کامل و مستقل حفظ خواهد کرد.

پلتفرم آن بخش از ساختار یک خودرو است که از دید مشتری تمایز ایجاد نمی کند و می تواند در خودروها مشترک باشد. طراحی بدنه و تزئینات داخل است که به یک خودرو هویت می بخشد و آن را از خودروهای دیگر متمایز می کند. از این رو دو خودروساز می توانند روی یک پایه و اساس مشترک، بدنه ها و تزئینات داخلی مد نظر خود را اعمال کرده و هویت خود را حفظ نمایند.

ب ام و و تویوتا در ژوئن سال 2012 توافق نامه همکاری در بخش های مختلف از جمله باتری لیتیم آیون و فناوری های مواد مستحکم سبک وزن به امضا رساندند. این دو خودروساز در همان زمان هم همچنین اعلام کرده بودند که روی پلتفرم مشترکی برای ساخت یک خودروی اسپورت اندازه متوسط کار خواهند کرد. همان زمان هم گفته بودند که طرح امکان سنجی آن تا پایان سال 2013 به نتیجه می رسد.

منبع :
خبر اقتصادی

1392-10-12
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه