استراتژی گروه بهمن تمرکز بر بازار خودروهای تجاری و بخش های ویژه بازار است


مدیرعامل گروه بهمن در همایش بین المللی صنعت خودرو که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد ، به اهمیت جایگاه جغرافیایی ایران در آسیا و خاورمیانه و دارا بودن همسایگان متعدد و فرصت تجاری مناسب اشاره کرد.

محمدرضا سروش با تاکید به سهم 3.9 درصدی صنعت خودرو و ارزش افزوده‌ 7.9 درصدی حمل و نقل از تولید ناخالص داخلی کشور، بیان کرد: با توجه به رشد 14 درصدی حمل بار در ایران و وجود راه‌های ترانزیتی در کشور، بازار خودروهای تجاری در ایران یک بازار بالقوه‌ است.
مدیرعامل گروه بهمن در ادامه به تحلیل شرایط بازار خودرو در آسیانه‌ میانه و شمال آفریقا و همچنین میزان سرانه‌ خودرو و قدرت خرید مردم در این کشورها پرداخت و به این نکته اشاره کرد که در بحث صادرات، داخلی‌سازی باید در جهتی پیش رود که با قدرت خرید منطقه تناسب داشته باشد.

مهندس سروش همچنین با اشاره به روند بازار خودرو در ایران در طی سال‌های گذشته در دو حوزه‌ خودروهای وارداتی و تولیدات داخلی بیان داشت که عمده‌ی نیاز بازار از تولیدات داخلی تأمین شده است.
وی اهمیت به تولید متناسب با توجه به قدرت خرید و شرایط تقاضای بازار و نسبت بالای خودروهای فرسوده به ویژه خودروهای تجاری را از شاخص‌های مهم در بازار ایران دانست که فرصت‌های اقتصادی مناسبی را برای کشور فراهم می‌کند.

وی در ادامه به معرفی گروه بهمن و شرکت‌های زیرمجموعه‌ آن و فعالیت‌هایشان پرداخت و درباره‌ استراتژی این گروه اظهار داشت: بر خلاف دو شرکت بزرگ خودروسازی در ایران که استراتژی تولید انبوه را دستور کار دارند و به‌منظور عدم تلاقی با آن‌ها، گروه بهمن از استراتژی «نیچ مارکت» استفاده کرده و با هدف‌ قراردادن مشتریان خاص در بخش‌ خودروهای سواری وارد این حوزه شده است و علاوه بر این در بازار خودروهای تجاری نیز حضور مستمر و فعالی دارد.

مدیرعامل گروه بهمن تحریم‌ها را عاملی برای به‌روزرسانی و نوآوری و گامی در جهت داخلی‌‌سازی محصولات دانست و به فعالیت‌های در حال انجام این گروه در همین راستا اشاره کرد و افزود: از جمله‌ این فعالیت ها می‌توان به نمونه‌سازی و طراحی کامیونت 6 تن با نام شیلر با برند داخلی که تا پایان سال عرضه می‌شود، کامیونت 5 تن شیلر که تا اواسط سال آینده قابل عرضه خواهد بود، انتخاب و طراحی خطوط تولید موتور دیزل با قدرت 120 اسب بخار که از اواخر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و قابل نصب بر روی کامیونت و وانت‌های گروه خواهد بود، خطوط تولید موتور بنزینی با ظرفیت 2000 سی‌سی و قدرت 135 اسب بخار که در حال نصب و راه‌اندازی است اشاره کرد.
مدیر عامل گروه بهمن از شرکت‌ های مزدا، ایسوزو، FAW، ZX  و ChangHe  به عنوان شرکای خارجی نام برد و به معرفی ظرفیت‌ها و محصولات سواری و تجاری گروه پرداخت و اشاره کرد که در گروه قابلیت تولید 120000 دستگاه و 12 مدل متنوع وجود دارد.
 
مهندس سروش به پتانسیل‌های صنعت خودروسازی در ایران اشاره کرد و گفت : ظرفیت تولید دو میلیون دستگاه در تمامی خودروسازان کشور وجود دارد و تاکنون ظرفیت یک میلیون و 600 هزار قطعه توسط قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان داخلی به ثبت رسیده است که تجربه‌ صادرات به کشورهای آسیایی و اروپایی را دارند.
وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به وجود سرمایه‌ انسانی با استعداد و متخصصان داخلی و در همکاری با شرکای خارجی بتوان از فرصت‌های به‌دست آمده حداکثر استفاده را برد.
مدیرعامل گروه بهمن هزینه‌ قطعات ساخت داخل را  نسبت به قطعات وارداتی 60 درصد ارزان‌تر برآورد کرد و اظهار داشت : با تقویت این بخش می‌توان بازار داخلی و حتی منطقه را در دست گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مدیرعامل گروه بهمن به لزوم توسعه‌ و مدرنیزاسیون شبکه‌ حمل‌و‌نقل عمومی و همچنین معرفی یک خودروی مناسب برای شبکه‌ تاکسیرانی اشاره کرد و بیان داشت صحبت‌هایی در این زمینه با شرکای خارجی‌ صورت گرفته است.

مهندس سروش در پایان گفت: بر اساس دیپلماسی جدیدی که دولت یازدهم در پیش گرفته است و با وجود پتانسیل‌های بالقوه‌ در صنعت خودروسازی ایران و همچنین فرصت‌های جدیدی که در منطقه ایجاد شده است، در صورت تمایل شرکای تجاری، امکان بهره‌گیری از این موقعیت‌ها وجود خواهد داشت.

منبع :
میهن صنعت

 


1392-9-11
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه