مصائب نیسان با خودروهای اتوماتیک


نیسان با معضلات خودروهای اتوماتیک دست به گریبان شده و برای حل آن دست به دامن جاتکو شده است.

اصرار شرکت نیسان به استفاده از سیستم انتقال قدرت متغیر مستمر یا در اصطلاح سی وی تی CVT در همه مدل های جدید آن باعث شده با معضلاتی در حفظ رضایت مشتری مواجه شود. سیستم انتقال قدرتی که نیسان ژاپن برای خودروهای خود به کار می برد به XTronic معروف است و شرکتی به نام جاتکو JATCO آن را تأمین می کند.

موضوع از این قرار است که مشتریان نیسان به سیستم های قدیمی و متعارف عادت کرده اند و سیستم انتقال قدرت اکسترونیک جاتکو برای آنان ناآشنا و نامعمول است. شاید اگر هنگام خرید دوری با خودرو زده بودند متوجه نامتعارف و متفاوت بودن آن می شدند و شاید هم از خرید آن منصرف می شدند.

نیسان 75 درصد از سهام جاتکو را هم در اختیار دارد برای همین هم کارلوس قصن مدیر عامل لبنانی الاصل رنو-نیسان که مدیر عامل نیسان هم به حساب می آید خود را مسئول پاسخگویی می داند و در مصاحبه با اتوموتیونیوز به قصد توجیه گفته است: «هر بار که خودروسازی سیستم جدیدی در انتقال قدرت و گیربکس خودرو ارائه می کند ریسک هایی را هم متحمل می شود. برای همین ما اکنون فرایندی تعریف کرده ایم که پیش از راه اندازی خطوط جدید تولید سیستم انتقال قدرت و گیربکس ابتدا کمیته ای اجرایی به بررسی کامل می پردازد تا مشتری با موارد غیرمنتظره و غافلگیرکننده مواجه نشود.

بیل کروگر قائم مقام آینده فعالیت های نیسان در آمریکا و مکزیک که بر فعالیت های زنجیره تأمین نظارت دارد ماه آینده از جاتکو بازدید خواهد کرد و به دنبال راهکاری خواهد بود تا مردم با سیستم سی وی تی جدید و مزایا و نحوه استفاده از آن آشنا شوند.

منبع :
عصر خودرو

1392-9-12
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه