هیوندایی در شاخص سلامت تویوتا را جا گذاشت


امسال سومین سالی است که «کار ام دی» شاخص سلامت خودرو را اعلام می کند. این مؤسسه از سال 2003 تا 2013 بیش از 119 میلیون خودروی تولید شده را از لحاظ تکرار و هزینه های تعمیر ردگیری می کند. به گزارش اطلاع رسانی سایپا به نقل از کارام دی CarMD، در دو سال اول گزارش «کار ام دی» تویوتا صدر جدول «شاخص سلامت خودرو» Vehicle Health Index را از آن خود کرده بود اما امسال هیوندایی جای تویوتا را گرفت.

کار ام دی به اندازه گیری مراجعات خودروها برای تعمیر و هزینه های آن می پردازد. هر چقدر تعداد مراجعات و هزینه تعمیر برای مشتری پایین تر باشد برند آن خودرو به بالای جدول شاخص سلامت خودرو نزدیک می شود. بر اساس این شاخص هیوندایی در سال 2013 کمترین مراجعات به تعمیرگاه را به ثبت رسانده و مقام دوم از آن تویوتا شده است.

نکته جالب دیگر این اندازه گیری ها این است که تویوتا از لحاظ متوسط هزینه تعمیر، بالاترین رقم را داشته است اما جنرال موتورز از این بابت پایین ترین رقم را برای مشتریان خود به وجود آورده است. به بیان دیگر شاید صاحبان تویوتا کمتر به تعمیرگاه می روند اما اگر بروند متوسط هزینه آنها بالاتر از سایر برندها است.

شاخص سلامت خودروهای تویوتا و هیوندایی در سال 2013 نسبت به سال 2012 پایین تر آمده است.
هیوندایی نشستن در صدر جدول را مدیون خودروی الانترا است.
ده خودروی اول فهرست «شاخص سلامت خودرو» به ترتیب عبارتند از هیوندا (1)، تویوتا (2)، جنرال موتورز (3)، کرایسلر (4)، هوندا (5)، فورد (6)، نیسان (7)، کیا (8)، فولکس واگن (9) و میتسوبیشی (10).

منبع :
سایپا نیوز

 


1392-9-16
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه