همه‌چیز درباره سانتافه جدید


همین سال 2013 آغازی تازه برای سانتافه بود چرا که نسل جدید این خودرو با چهره‌ای زیبا راهی بازار شد خودرویی که هم‌اکنون در بازار ایران نیز حضور دارد. آیا نسل جدید می‌تواند مانند نسل قبلی خود در بازار ایران موفق باشد؟

هنگامی که تویوتا پرادو در بازار یکه‌تازی می‌کرد شاید شرکت ایرتویا فکرش را هم نمی‌کرد که روزی مغلوب رقیبی کره‌ای شود که با ورود خود بتواند بازار SUVها را متحول کند و با سیستم تعلیق منحصربه‌فرد خود که همانند یک سواری نرم است تحولی عظیم در سواری خشک SUVها ایجاد کند. سانتافه جدید توانسته از تست‌های سلامت سربلند بیرون بیاید و پنج ستاره از موسسه یورو NCAP کسب کند.
این شاسی‌بلند کره‌ای چند وقتی است که در بازار ایران عرضه شده ولی کمتر کسی از آن اطلاع دارد. مشتریان قدیمی آنچنان اطمینانی به آن ندارند و مشتریان جدید هم او را با رقیبش کیا سورنتو مقایسه می‌کنند. واقعاً سانتافه جدید چیست؟ چه دارد؟ و چگونه است؟

نمای بیرونی
سانتافه 2013 نسبت به نسل قبل خود تغییرات زیادی دارد که این تغییرات در ظاهر بیش از قسمت‌های دیگر مشهود است.
چراغ‌های جلو با خطوط شکسته زیباتر از نسل قبل که از خطوطی نرم بهره می‌برد، جلوه می‌کنند که البته در این میان نمی‌توان از جلو پنجره ذوزنقه‌ای‌ شکل نسل جدید چشم‌ پوشی کرد چرا که به واقع در زیبایی قسمت جلو نقشی تعیین‌کننده داشته است.
در نمای جانبی نیز تغییرات شامل فرم بدنه است که از خطوطی تیز تشکیل شده‌اند و این خطوط تیز در چراغ‌های عقب و نمای عقب نیز کاملاً مشخص است طراحان هیوندای فرم این خودرو را از حالت کلاسیک با خطوط نرم به فرمی اسپرت با خطوطی تیز تغییر داده‌اند.
مشخصات فنی
نسل قبل هیوندای سانتافه در بازار ایران با دو نوع موتور حضور داشت. در اوایل ورود به بازار ایران موتور 2700 سی‌سی 175 اسب‌بخاری بر روی این
خودرو نصب می‌شد اما نمونه فیس‌لیفت این خودرو نیز بعدها با موتور 3500 سی‌سی 276 اسب‌بخاری روانه بازار شد. هر دوی این موتورها شش سیلندر بودند.
اما در این نسل این خودرو با دو نوع موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری و شش سیلندر 3.3 لیتری عرضه شد که نمونه 2.4 لیتری قادر به تولید 174 اسب‌بخار قدرت و نمونه شش سیلندر آن نیز 267 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. سانتافه در این نسل از موتورهای پر قدرت‌تر هم بهره می‌برد اما اینکه در بازار ایران حضور داشته باشند یا خیر؟ سئوالی است که در آینده پاسخ آن را خواهیم یافت. به هر حال این خودرو در این نسل در بازار ایران از موتورهای کم بازده‌تری برخوردار است هر چند که به طور کلی نسبت به نسل قبل خود پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. 
قیمت 
سانتافه جدید در این نسل در نمونه 2.4 لیتری با قیمتی در حدود 190 میلیون تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که نمونه 3.3 لیتری جدید نیز با قیمتی در حدود 240 میلیون تومان در بازار موجود است. سانتافه 2012 یا همان نسل قبل نیز با قیمتی در حدود 171 میلیون تومان در بازار
خرید و فروش می‌شود. 

کابین
اتاق خودروها امروزه عاملی تعیین‌کننده برای رضایت مشتریان است از این‌رو انتظار می‌رفت که سانتافه نیز با کابین درخور توجه روانه بازار شود شاید بتوان گفت که سانتافه جدید کابینی شبیه به برادر کوچک خود توسان دارد اما هر چه که هست متفاوت از نسل قبل خود بوده و البته باز هم می‌توان گفت مدرن‌تر و البته اسپرت‌تر است این در حالی است که کیفیت بالاتری را نیز نسبت به نسل قبل خود ارائه داده و البته از امکانات بیشتر نیز برخوردار است. 
امکانات
سانتافه در این نسل از امکاناتی به مراتب بیشتر از نسل قبل بهره می‌برد که می‌توان به شیشه‌ها و آینه‌های برقی، قفل مرکزی، سیستم ورود بدون کلید، مه‌شکن جلو، رینگ آلیاژی 18 اینچی، سیستم ترمز ABS، کروز کنترل، کاور موتور، راهنمای آینه‌های جانبی، سنسور عقب، قفل ایمنی کودک، برف پاکن و شیشه‌شور عقب، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم در عمق و ارتفاع، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، فرمان و دسته دنده چرم، سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سانروف برقی، بال عقب، آینه‌های تاشو برقی، پکیج چرم، سنسور پارک عقب، صندلی برقی راننده، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، تهویه سرنشینان عقب، ایربگ‌های کامل جلو، جانبی و پرده‌ای، DVD نویگیشن، استارت دکمه‌ای، ماساژور، گرمکن و سردکن فرمان، گرمکن و سردکن صندلی‌های سرنشینان جلو و عقب، نورپردازی داخل، کول باکس، سقف پاناروما، کی لس استاتر، درب صندوق عقب برقی، داخل دو رنگ مشکی و کرم اشاره کرد.

منبع :
نامه نیوز

 


1392-9-17
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه