تویوتا جنرال موتورز و فولکس واگن بزرگترین فروشنده های خودروی جهان


زمانی که می خواهیم در جریان وضعیت یک شرکت خودروسازی قرار بگیریم معمولا به تعداد خودرویی که می فروشد نگاه می کنیم از این بابت تویوتا بزرگترین فروشنده خودروی جهان است جنرال موتورز مقام دوم و فولکس واگن مقام سوم را به دست آورده اند.

زمانی که می خواهیم در جریان وضعیت یک شرکت خودروسازی قرار بگیریم معمولا به تعداد خودرویی که می فروشد نگاه می کنیم. از این بابت تویوتا بزرگترین فروشنده خودروی جهان است، جنرال موتورز مقام دوم و فولکس واگن مقام سوم را به دست آورده اند. اما روش های اندازه گیری و ارزیابی دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد وضعیت یک خودروساز چگونه است. یکی از این موارد، ارزش سهام این شرکت ها است.

به نظر می رسد که شرکت جنرال موتورز این روزها از لحاظ ارزش سهام حال و هوای خوبی دارد. بعد از اقدام دولت برای نجات خودروسازی از ورشکستگی و بازسازی این شرکت ها جنرال موتورز سهام خود را در سال 2010 با قیمت 33 دلار برای عموم عرضه کرد. از آن سال تا به حال ارزش سهام این شرکت کج دار و مریز بالا رفت و اکنون به 40 دلار به ازای هر سهم رسیده است. به بیان دیگر ارزش سهام جنرال موتورز احیا شده به بالاترین حد خود بعد از نجات از ورشکستگی رسید. به پیش بینی تحلیل گران مورگان استنلی و مؤسسات مشابه، ارزش سهام جنرال موتورز به 45 و حتی 47 دلار خواهد رسید.

خزانه داری آمریکا که در قبال کمک برای نجات از ورشکستگی 61 درصد از سهام این شرکت را در اختیار گرفته بود به تدریج این سهام را به عموم مردم عرضه کرد که ارزش آن نزدیک به 50 میلیارد دلار بود. اکنون جنرال موتورز به سوددهی بازگشته است.

منبع :
خبر اقتصادی

1392-9-18
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه