پارس خودرو رکورد کیفیت را شکست


بر اساس آخرین گزارش کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) سه خودرو نیسان تیانا ،پارس تندر و تندر 90 از محصولات شرکت پارس خودرو در صدر جدول کیفی ترین خودروهای داخلی در بخش سواری قرار گرفتند.

بر اساس جدید ترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آبان ماه 1392 مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با کاهش 1/1 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولی 3/17 درصدی مواجه شده است.
البته در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و 1 درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آخرین رده‌بندی کیفی خودروهای سواری که در آبان ماه صورت گرفته است ، همچون ماههای گذشته، خودروی نیسان تیانا محصول شرکت پارس خودرو در صدر جدول کیفی خودروهای داخلی قرار گرفته است و دو محصول پارس تندر و تندر 90 پارس خودرو  نیز به ترتیب با کسب نمره منفی 7/20 و 3/21 در رده های دوم و سوم جدول ارزیابی کیفی خودروهای سواری قرار گرفته اند.

در گزارش آبان ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کلیه خودروهای سواری بر حسب نمرات منفی کسب شده در رده های اول تا پانزدهم قرار گرفته اند. البته تعداد خودروهای ارزشیابی شده در حوزه سواری نسبت به ماه قبل 2/20 درصد افزایش داشته است
همچنین در این گزارش معیارهای ارزیابی این خودروها نیز همان 9 معیار قبلی بوده است به نحوی که از 15 خودرو موردنظر از نظر سطح کیفی «سیستم فرمان، تعلیق و فنربندی»، «سیستم موتور و انتقال قدرت»، «ترمز»، «تزئینات داخلی و خارجی»، «تجهیزات الکتریکی»، «صداهای غیرعادی»، «بدنه» و «نفوذ آب» ، 10 خودرو در رده کیفی خیلی خوب و 5 خودرو دیگر سطح کیفی خوب را کسب کردند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حالی جدیدترین آمار مربوط به سطح کیفی خودروهای داخلی را منتشر  نمود که در بخش سواری شاهد کاهش 7/6 درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل هستیم که قطع تولید خودروی رنو مگان و همچنین کاهش تولید سایر خودروهای شرکت پارس خودرو از جمله نیسان تیانا، پارس تندر و تندر90 از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی است.

از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در زمینه تولید خودروهای سواری ساخت داخل می‌توان به تولید مجدد لیفان(1800)620 در شرکت کرمان موتور و همچنین افزایش تولید خودروهای شرکت مدیران خودرو (MVMX33 و  MVM530 و MVM110) اشاره کرد.

همچنین بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری شاهد افت 8/9 درصدی میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای MVMX33 است.

علاوه بر این در بخش تزئینات و مونتاژی شاهد بهبود 6/2 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل نیز هستیم که بیشترین تغییر مربوط به خودروهای سایپا X131 پارس خودرو و MVM110 است.

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استانداردایران میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری در آبان ماه دارای تنزل کیفی 4/3 درصدی بوده که بخش عمده آن مربوط به قطع تولید خودروی با کیفیت رنو مگان است.

منبع :
خبر خودرو
 

1392-9-18
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه