نمونه اولیه شاسی بلند ولوو فاش شد


اخیرا تصاویری از نمونه اولیه یک واگن بلند ولوو در یورکشایر غربی در انگلستان منتشر شده است.

به گزارش خبرخودرو، این نمونه آزمون با بدنه V70 دیده شده است. به نظر می رسد زیر این بدنه ساختار ولوو XC90 قرار داشته باشد.
این نمونه آزمون تا حدودی عریض بوده، ارتفاع تقریبا زیادی داشته و گل گیرهای آن برای نصب چرخ های بزرگ تر عریض تر شده بودند. به نظر می رسد این تیونینگ به منظور کمک به مهندسان برای تست طیف خودروهای ارتفاع داری مانند شاسی بلند XC90 مدل 2014 بوده است.

XC90 که به زودی عرضه می شود اولین خودرویی خواهد بود که از ساختار پلتفرم مقیاس پذیر (SPA) کاملا جدید ولوو بهره می برد. SPA مانند پلتفرم MQB فولکس واگن طراحی شده است تا در بسیاری از مدل های جدید ولوو بدون در نظر گرفتن سایز یا نوع خودرو به کار رود. برای سبک این خودرو از ولوو کانسپت کوپه مدل 2013 الهام گرفته شده است.

ولوو اظهار داشته در حال ساخت مجموعه جدیدی از موتورهای چهارسیلندر تزریق مستقیم و توربوشارژ است. در XC90 کنونی، موتورهای پنج، شش و هشت سیلندر به کار می رفت و این خودرو هرگز با موتور چهار سیلندر عرضه نشده بود.
ولوو در ماه نوامبر اعلام کرد زمانی که XC90 مدل 2014 تا یک سال دیگر به فروش برسد، با سیستم انتقال قدرت هیبریدی شارژی بنزین – الکتریکی عرضه خواهد شد.

منبع :
خبر خودرو

1392-9-22
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه