تنزل کیفی 4.9 درصدی وانت های تولید داخل


شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آخرین بررسی کیفی خودروها، جدیدترین آمار رده بندی کیفی خودروهای داخلی را اعلام کرد. براساس این گزارش وانت مزدا تک کابین با 93.8 نمره فنی در صدر و وانت پیکان با 145.1 نمره منفی در انتهای جدول رده بندی کیفی قرار دارند.

در بخش وانت شاهد افزایش 37.1 درصدی تولید در ماه آبان در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند مربوط به افزایش قابل توجه تولید خودروهای شرکت زامیاد یعنی وانت دیزل زامیاد و وانت نیسان CNG است. از دیگر نکات مهم در مورد تیراژ تولید خودروهای این رده می توان به قطع تولید خودروی وانت کاپرا اشاره کرد.
همچنین با توجه به افزایش تولید خودروهای وانت در آبان ماه، ارزشیابی این خودروها نیز 69.5 درصد افزایش یافت به طوری که از پنج مدل خودروی ارزشیابی شده یک مدل در سطح کیفی خوب و چهار مدلی نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند. براساس آمار رده بندی کیفی خودروهای داخلی، در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروی وانت پیکان تبریز بیشترین نمره منفی را کسب کرد از طرفی در این بخش شاهد تنزل 34.2 درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند نزولی مربوط به وانت مزدا تک کابین است.

در بخش تزئینات و مونتاژ شاهد بهبود 6.4 درصدی هستیم که عمدتا مربوط به روند صعودی خودروی وانت مزدا دو کابین است ضمن اینکه خودروی وانت پیکان تبریز بیشترین نمره منفی را در این بخش کسب کرد. همچنین در بخش بدنه خودروی وانت مزدا دو کابین بیشترین نمره منفی را کسب کرد. از طرفی هم در این بخش میانگین نمره منفی 5.3 درصد افزایش یافت که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند روبه نزول مربوط به خودروی وانت مزدا دو کابین است.
در بخش رنگ نیز خودروی وانت پیکان تبریز بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین در این بخش شاهد رشد 5.7 درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر مربوط به خودروی وانت نیسان CNG است.

همچنین در بخش ایرادات مهم و اساسی نیز روند رو به نزول 23.9 درصدی را شاهد هستیم که در افزایش تعداد این ایرادات خودروی وانت نیسان CNG و وانت پیکان تبریز بیشترین تاثیر را داشته است. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت، تنزل کیفی 4.9 درصدی را نسبت به ماه قبل تجربه کرده که عمدتا مربوط به قطع تولید خودروی با کیفیت این رده یعنی وانت کاپرا است.


منبع :
پول نیوز

 


1392-9-23
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه