بهینه ترین مصرف سوخت متعلق به مزدا


شرکت خودروسازی مزدا بهینه ترین مصرف سوخت را در بین خودروسازان در آمریکا دارد.

به گزارش اطلاع رسانی سایپا به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، نامی که مزدا برای یکی از مدل های خود انتخاب کرده چندان هم بی مسمی نیست. زوم-زوم شاید می گوید که بهتر است ما هم روی این برند زوم کنیم. با این که تویوتا عنوان بزرگترین سازنده خودروهای هیبریدی را کسب کرده و نیسان هم پیش قراول خودروهای برقی قابل شارژ از طریق پریز برق است اما باز هم شرکت مزدا است که دوباره صدر جدول بهینه ترین مصرف سوخت سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا را به دست آورده است.
در سال 2012 شرکت خودروسازی مزدا نیم مایل به متوسط پیمایش به ازای هر گالن خود نسبت به سال 2011 افزوده است. در حال حاضر متوسط مصرف کل مدل های مزدا 27.5 مایل به ازای هر گالن بنزین است (13.7 لیتر در 100 کیلومتر که این مربوط به متوسط همه مدل ها است نه فقط یک مدل)

بر اساس همین گزارش دربین 11 خودروساز آمریکایی، کم ترین میزان آلایندگی هم در شرکت خودروسازی مزدا بوده است. به طور متوسط در سراسر مدل های مزدا، تولید دی اکسید کربن از 328 گرم به ازای هر مایل به 324 گرم رسیده است.

مقام دوم مصرف بهینه سوخت از آن هوندا با پیمایش 27 مایل به ازای هر گالن است فولکس و سوبارو با 26.2 مقام سوم را کسب کرده اند. قعر جدول هم از آن فیات کرایسلر با 21.6 مایل است.

مزدا به جای سرمایه گذاری روی هیبرید یا قابل شارژ با پریز روی موتورهای فوق پیشرفته اسکای اکتیو Skyactiv کار کرده است. در ضمن مزدا هرگز خودروهای خیلی بزرگ و جادار عرضه نکرده است و خودروی پرمصرف کراس اور CX-9 این خودروساز هم تیراژ پایینی دارد و روی آمار مصرف بهینه این شرکت تأثیر عمیقی بر جای نمی گذارد. مزدا اصلا وانت در بازار آمریکا عرضه نمی کند و به همین دلیل کل ناوگان محصولاتش پیمایش بالایی به ازای مصرف هر گالن پیدا می کند.

مزدا تا سال 2016 فروش را به 1.7 میلیون دستگاه در سال خواهد رسید و قرار است 80 درصد از این خودروها به فناوری اسکای اکتیو مجهز شوند که به بهینه سازی مصرف خودروهای مزدا کمک خواهد کرد.

منبع :
سایپا نیوز
 

1392-9-27
مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه