تاریخچه شرکت جی‌ام‌سی


نوع: شرکت تابعه

صنعت: صنعت خودروسازی

بنا نهاده: ۱۹۱۲

بنیانگذاران: ویلیام سی. دورانت

دفتر مرکزی: ایالات متحده آمریکا دیترویت، میشیگان، ایالات متحده آمریکا

محصولات: کامیون، وبوس، ون (خودرو)، اس‌یووی

مالک: جنرال موتورز



جی‌ام‌سی، (به انگلیسی: GMC) شرکت آمریکایی تولیدکننده انواع کامیون، خودروهای ون، خودروهای نظامی و اس‌یووی است، که تولیدات خود را در آمریکای شمالی و خاورمیانه ارائه می‌نماید.

شرکت جی‌ام‌سی هم اکنون متعلق به جنرال موتورز می‌باشد. در سال ۲۰۰۷ دومین شرکت بزرگ زیرمجموعه جنرال موتورز از نظر تعداد خودروی تولید شده پس از شورولت محسوب می‌شد.


منبع: از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


(General Motors Corporation) (GMC) يك شركت چند مليتي است كه در 1908 تاسيس شد و دفتر مركزي آن در ايالات متحده امريكا قرار دارد. از اول ژانويه 2008، GM بزرگترين سازنده اتومبيل جهان بر اساس فروش صنعت جهاني است و پيشتاز فروش به مدت 77 سال بوده است. از 2008، General Motors در حدود 284,000 نفر را در سرتاسر جهان استخدام کرده است. اين کارخانه ماشين هاي سبک و سنگين اش را در 35 کشور مختلف توليد مي کند و انها را تحت مارک هاي بيوک، کاديلاک، شورولت، جم داوو، جي ام سي، هلدن، هامر، اپل، پنتياک، ساب، ساترن و واکس هال به فروش ميرساند. از 2008،  General Motors نهمين شرکت عمومي جهان (رده بندي شده توسط درآمد در ليست 500 سرمايه جهاني {Fortune Global 500} ) ميباشد. در سال هاي اخير اين شرکت متحمل آشفتگي هاي مالي چشمگيري از جمله ضرر 28 مليارد دلاري در سال 2007 شده است.
 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه