تاریخچه شرکت هامر


بنا نهاده: ۱۹۹۲، آمریکا

دفتر مرکزی: دیترویت میشیگان، آمریکا

محصولات: اتومبیل

شرکت‌های وابسته: جنرال موتورز



هامر یک شرکت خودرو ساز آمریکایی و در مالکیت جنرال موتورز است که در زمینه ساخت خودروهای بیابانی فعالیت می‌کند.

نمونه‌های نظامی این خودرو با نام هاموی به طور گسترده توسط ارتش ایالات متحده به کارگرفته می‌شوند.

از نمونه‌های غیر نظامی این خودرو می‌توان هامر اچ۱ (اس یو وی بزرگ و نمونه غیرنظامی هاموی.)، هامر اچ۲ (کوچکتر از اچ۱ ولی باز هم در کلاس اس یو وی‌های بزرگ قرار می‌گیرد.)، هامر اچ۲ سات (به صورت وانت) و هامر اچ۳ (اس یو وی سایز متوسط) را نام برد که نمونه غیر نظامی دو مدل نخست در زمره خودروهای لوکس قرار می‌گیرد.

همچنین شرکت‌های دیگری اقدام به ساخت لیموزین‌های بسیار بزرگی بر پایه این مدل‌ها بخصوص هامر اچ۲ کرده اند.

در تابستان ۲۰۰۸ شرکت تاتاموتورز هندوستان در پی خرید لندرور و جگوار از شرکت فورد با شرکت جنرال موتورز برای خرید هامر وارد مذاکره شد. در نهایت در پی ورشکستی جنرال‌موتورز در جون ۲۰۰۹، شرکت چینی Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company هامر را خریداری کرد ولی بنابر اعلام این شرکت مقر هامر در آمریکا باقی خواهند ماند و هامر همچنان به عنوان یک خودروی آمریکایی تولید خواهد شد.


منبع: از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد



خودرویی که از بیابان به شهر آمد
جنرال موتور از ابتدا خودروهایی نظامی برای ارتش آمریکا تولید می نمود کمی بعد این محصول بوی تجارت به خود گرفت و بر پایه همین اتومبیل های جنگی ، نمونه غیر نظامی آن را با نام هامر H1 تولید نمود این محصول بسیار بزرگ در خیابانها جایی نداشت و جایش در بیابانها بود و از سویی هم به خاطر طرح زیبا و جالبی که داشت تقاضای آمریکایی ها برای این محصول بزرگ افزایش یافت همین شد که جنرال موتورزی ها به فکر طراحی و ساخت خودرویی با همین نام و ظاهر اما شهری افتادند تا جوابگوی تقاضای آمریکائیها باشند . همان H1 این بار کوچک تر شد و به دست مشتریان رسید . خودرویی که هم شهری بود و هم WD4 بودن و ارتفاع خاصی که تا سطح زمین داشت مناسب بیابان و آفرود بود همین روند ادادمه داشت تا اینکه سال 2003 برای نخستین بار نام H2  در لیست محصولات GM قرار گرفت . بله هامر خودرویی جدید متولد کرد که سرو صدایی به پا کرد و از مشخصه های بارز این اتومبیل نسبت به مدل قبلی ، افزایش ارتفاع این خودرو و شهری شدن آن بود
 

مدل های هامر


هامر – اچ 3 – آلفا – 2008  (8 Hummer  H3 Alpha 200 )

کوچکترین عضو شرکت هامر (Hummer ) که از زیر مجموعه های کمپانی جی ام سی (GMC) آمریکا به شمار می رود در سال 2006 یا به عرصه بازارهای جهانی گذارد . این خودرو در گروه خودروهای شاسی بلند متوسط ( Midsizesuv) قرار دارد . اچ 3 (H3) در پلت فرم جی ام تی 355 ( GMT355platform) قرار دارد که با شورولت – کلورادو (Chevrolet Colorado) و جی ام سی - کنیون (CMC canyon) مشترک است . مسئولین شرکت خودروسازی هامر (Hummer ) تصمیم بر این گرفتند مدلی از اچ 3 (H3) را با کارایی ، راحتی و ایمنی بالاتر عرضه نمایند که نام آن را هامر- اچ 3 – آلفا ( Hammer H3 alpha ) نهادند. از رقبای اصلی این خودرو می توان به جیپ – لیبرتی ( jeep liberty ) و پونتیاک – تورنت ( Pontiac torent ) اشاره کرد . پیشرانه نصب شده در هامر – اچ 3- آلفا (Hammer H3 alpha ) هشت سیلندر بوده به حجم 5/3 لیتر که قادر به تولید 295 اسب بخار نیرو می باشد .



هامر –  اچ 2 -2006 (Hammer H2 – 2006)
هامر – اچ 2 (  Huammer H2 ) نیز همانند دیگر محصولات این کمپانی شاسی بلند (suv) و در دو نوع وانت دو کابین (Pickup   ) و واگن (Wagon) تولید می شود که بیشتر مصارف شهری دارد . از یک موتور 6 لیتری 8 سیلندر (V) شکل استفاده می کند که توان تولیدی 325 اسب بخار را دارد و نیروی موتور به هر چهار چرخ منتقل می شود .


هامر –  اچ 3 -2006 (Hammer H3– 2006)
این مدل هامر از کوچکترین محصول تولیدی این کمپانی است که از یک موتور 3/5 لیتری 5 سیلندر خطی (Line) استفاده کرده که می تواند حداکثر 220 اسب بخار نیرو را به چهار چرخ انتقال دهد .


هامر –  اچ1 -2006 Hummer H1) – 2006)
این خودرو در طبقه بندی شکل ظاهری جزو گروه شاسی بلند (suv) قرار دارد و مخصوص عبور از مناطق صعب العبور طراحی شده است . هامر – H1 در بسیاری از ارتش های جهان مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر می توان آن را داخل شهر مشاهده کرد . از موتوری 8 سیلندر (V) شکل به حجم 6/6 لیتر و قدرت در ان به چهار چرخ است . .

H2 خودرویی است که کاملاً قابل استفاده است ، یکی آنکه شما در خودرو با سایر سرنشینان به راحتی  می توانید گفتگو کنید .

موتور 6 لیتری 8 سیلندر جای موتور بزرگ دیزلی را گرفته است و در جلو و زیر درپوش قرار گرفته و مانند H1 نیست که موتور بین سرنشینان قرار گرفته باشد بنابراین فضای بیشتری با قابلیت استفاده درون خودرو دارید .

H2 خودرویی با ظرفیت 5 سرنشین واقعی است (6 سرنشین اگر صندلی ردیف سوم انتخاب شود) در حالی که H1 برای 4 سرنشین مناسب است و این سرنشینان راحت بوده و مانند H1 از لحاظ جا مقید نیستند . در بین صندلی ها مکان بار و اسباب با ظرفیت 40 فیت مکعب وجود دارد . اما مقدار زیادی از این فضا به وسیله چرخ زاپاس اشغال شده است ( زاپاس علت این مسئله است که چرا شما فقط می توانید یک نفر در ردیف سوم صندلی ها بگنجانید )

مطمئناً H2 شهرت خود را به خاطر کیفیت بالای رانندگی به دست آورده است . شما می توانید به بزرگراه رفته و رانندگی نرمی داشته باشید که این همان چیزی است که شما در بزرگراه می خواهید . اما H2 خودرویی است که قابلیت های آفرودی بسیاری دارد .

در کل هامر می تواند از شیب 60 درجه صعود کند و می تواند با شیب های جانبی 40 درجه کنار بیایید که علت آن وزن تقریباً کم و پهنای زیاد آن است . زاویه ورود به شیب آن حدود 41-40 درجه و خروج آن    6/39-38  است . این اعداد برای رانندگی در خارج از جاده خیلی مهم هستند .

همچنین H2 دارای تایرهای 17 اینچ عادی همه جاده رو هستند سرعتر از چرخهای 20 اینچی ها مر H1 .

چنانچه شما از وسیله نقلیه ای با این اندازه انتظار دارید مصرف سوخت تا حدودی بالاست در حدود مایل به ازای هر گالون اما هنوز بیشتر از H1  است .

زمانی مهیج بود که ما توانستیم 32 گالون به باک آن بنزین بزنیم .

هامر H2 برای همه کس نیست ولی برای بسیاری از افراد خودروی خوبی است .



مشخصات:
موتور: 6لیتری 8سیلندر با سر سیلندر آلومینیومی و2سوپاپ برای هر سیلندر

قدرت: 316 اسب بخار در5200 دور در دقیقه

تورک:360 پوند فیت در4000 دور در دقیقه

سوخت پیشنهادی: بدون سرب

گیربکس: 4 ساعته اتوماتیک با کنترل الکترونیکی و قفل دیفرانسیل مرکزی و عقبی با چهار چرخ متحرک دائم

 ابعاد تایر : R17/70/315

طول : 8/189 اینچ

وزن کلی خودرو : 6400 پوند

ظرفیت باک : 32 گالون

ظرفیت یدک کش : 7000 پوند

هامر : خودرویی دروست داشتنی
 


در نظر سنجی هایی که انجام شده هامر نسبت به اتومبیل هایی که همکلاس خودش نظیر Acura MDX و تویونا لندکروز V8 طرفداران بیشتری داشته است چون به عنوان خودرویی با قابلیت های فوق العاده آفرود و آنرود شناخته شده است در عین حال دارای طراحی پویا و نوین و قیمت خیلی پایین تری نسبت به آنهاست . هامر الگویی برای تولید مرسدس بنز M Class بوده و اگر شما به شاسی این مرسدس و نکاتی که در ایمنی این خودرو لحاظ گردیده ، توجه کنید به این نکته پی می برید .


مشخصات طراحی هامر
اگر بخواهیم از طرح ظاهری این خودرو سخن بگوئیم باید ابتدا به این نکته اشاره شود که طرح اصلی آن از مدل H1  اقتباس شده است و از زیبایی های آن بدنه ای کاملاً مکعبی شکلش است . هامر H2 بسیار کاملتر از لحاظ طراحی نسبت به H1  می باشد و این کامل بودن را می شود در نوین و هدفمند بودن طراحی آن خلاصه کرد توازن و هماهنگی در قسمت های مختلف بدنه این خودرو موج می زند البته و صد البته که خودرویی است که به نظر ساده می آید اما این خود قشنگ است که با همین طراحی همه را در خیابان به دنبال خود می کشاند .

از قسمت جلوی این اتومبیل شروع می کنیم پیش رادیاتوری کروم  با 7 ورودی هوا و 6 خط که روی هر کدام ازآنها یکی از حروف نام این خودرو حک شده است و در کنار ان چراغهای گرد و کریستالی و در کنار آن راهنمای این خودرو است کمی پایین تر می آییم به ورودی هوایی دیگر می رسیم که در نار آن مه شکن های کوچک و زیبای هامر هستند و در زیر ان یک پنلی است که دو قلاب بکسل را در خود گنجانده و این پنل به رنگ نقره ای با رنگ مشکی به زیبایی تناسب برقرار کرده و نوشته گره خورده  H2 زیر آن طوری است که هر کسی از جلو به این خودرو بنگرد این لوگو به چشم او می افتد لوگویی که در جای جای این این اتومبیل آن را می بینیم .

روی در موتور این خودرو یک هواکش عرضی مشکی رنگ نظر شما را جلب می کند و چون در موتور سنگین است در کنار ان دستگیره هایی تعبیه شده تا در موتور به یک بست پلاستیکی تسمه مانند گلگیر جلوی این اتومبیل وصل شده که این خود ، نمایی بسیار زیبا به این اتومبیل بخشیده است .

به نمای جانبی این خودرو که می رسیم پنجره های کوتاه نسبت به ارتفاع بلند این خودرو کمی جلب توجه    می کند آیینه های جانبی از طرحی فوق العاده برخوردارند و دارای گرمکن هستند و تنظیم برقی می باشند این آیینه ها به روکش کروم مزین شده اند . دستگیره های در اتومبیل کشیده و طبق معمول اینها هم از کروم هستند پایین درها که لوله های مشکی رنگی می بینید که این خود هم برای آسان تر سوار شدن سرنشینان و هم جهت دسترسی آسان به سقف جهت دسترسی به باربند این خودروی غول پیکر می باشد .

قسمت عقب این اتومبیل بسیار ساده است که نسبت به قسمت جلو خالی از هیجان می باشد چراغهای ساده و چهارگوش و تمامی قطعات بکار رفته همه و همه ساده و با خطوط شکسته بکار رفته اند . زاپاس این اتومبیل هم در وسط در صندوق روی یک زاپاس بند بسیار مقاوم قرار گرفته است که کاور مشکی رنگ که روی آن    می بینید بسیار نمای قسمت عقب این اتومبیل را زیبا کرده است .

روی گلگیر سمت چپ در قسمت عقب هامر در باک قرار دارد  که به شکل دایره و به رنگ مشکی مات می باشد در کل می شود گفت که اکثر قطعات این خودرو مشکی مات هستند که این خود مبحث تضاد رنگها در این خودرو را تقویت می کند .

از دیگر نکاتی که باید در طراحی این خودرو بدان اشاره کرد همان لاستیکهای بزرگ و حجیم این خودرو است که در ارتفاع بلند این خودرو نقش بسزایی را ایفا می کنند این لاستیکها رینگ 17 اینچی هامر که 10 پره آلومینیوم و کروم که پهنای 5/8 اینچ است را فرا گرفته اند این لاستیکهای زیبا که مخصوص آفرود است ساخت کمپانی BF-GOODRICH آمریکا است که از قدیم الایام نامش بر سر زبانها جاری بوده است .

از دیگر نکاتی که باید آنرا ذکر نمود کیفیت رنگ بدنه و قطعات این خودرو است که با وجود اینکه این خودرو مدل 2003 میلادی است هیچگونه تغییر و کاهش کیفیت در آن دیده نمی شود طوری که که عکس شما هنوز هم در آن پیداست البته رنگ زرد این خودرو هم از نکاتی است که این خودرورا به شدت زیبا کرده و این رنگ طوری است که جهت تسریع در شستشوی این اتومبیل ساخته و این هم در خور توجه است .

دوست داریم به داخل این خودرو برویم در خودرو را بازمی کنیم ارتفاع کوتاه سقف در خور توجه و جالب است طراحی داخل بسیار زیبا و کاملاً دارای خودروهای کلاسیک است و این از اصالت GM  حکم می کند تمامی تجهیزاتی که در داخل کابین خودرو بکار رفته از چرم و پلاستیک بوده و واقعاً کابین زیبایی است چون حس بالا رفتن از تپه های شنی را در شما بیدار می کند و یک کابین کاملاً آفرودی می باشد البته با دیدن این خودرو نباید توقع داخلی لوکس را داشت چون از ظاهر این خودرو همه چیز هویدا است . داخل H2 به رنگ طوسی طراحی شده است که آنچنان گیرا نیست و در نسل بعد بسیار زیباتر شد داشتبرد این خودرو کاملاً ساده و از جنس پلاستیک است که دریچه های کولر آن دایره و برآمده هستند در قسمت شاگرد که دستگیره ای روی آن می بینید که دور آنرا پوشش چرم فرا گرفته و روی داشتبرد نوشته ایربگ را می بینیم و درمقابل ان هم سوئیچی برای غیر فعال کردن آن وجود دارد پنل مرکزی پر از دکمه هایی است که هر کس را سردرگم می کند

از دیگر امکانات تغییر وضعیت انتقال قدرت از WD4 به دیفرانسیل جلو است ، این اتومبیل دارای گرمکن و خنک کن صندلی در پشتی و هم در قسمت زیرین بوده که جالب توجه اینجاست که پشتی آن بسیار گرمتر است و صندلی این خودرو حالت های مختلفی دارد تا بالاخره وضعیت راننده و فرمان و دیدش را مچ کند و این تنظیم در حافظه ذخیره می شود شیشه عقب هم که مجهز به گرمکن است با دکمه بالا و پایین می رود و این اتومبیل جهت صحبت کردن با موبایل دارای بلوتوث هم است  اینها امکاناتی هستند که برای این خودرو کم نیستند و این خودرو را به سمت ایده آل بالا برند.

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه