تاریخچه شرکت اینفینیتی


نوع: شرکت زیرمجموعه

صنعت: صنعت خودروسازی

بنا نهاده: ۱۹۸۹

دفتر مرکزی: هنگ کنگ

افراد کلیدی: جان دی نیسشن، (مدیرعامل) و (نایب رییس نیسان)

محصولات: خودروی لوکس، مادر نیسان



اینفینیتی، (به انگلیسی: infiniti) شرکت خودروسازی ژاپنی است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت نیسان، وظیفه تولید خودروهای لوکس این شرکت را بر عهده دارد.

اینفینیتی در تاریخ ۸ نوامبر ۱۹۸۹ فعالیت خود را با توزیع خودرو، در آمریکای شمالی آغاز نمود و در حال حاضر مالک شبکه‌ای از ۲۳۰ مرکز فروش در ۱۵ کشور جهان می‌باشد.

اینفینیتی در سطح اتومبیل‌های نیمه لوکس و لوکس طبقه بندی می‌شود در حالی که محصولات عادیِ نیسان جزو طبقهٔ اسپرت و سدان هستند.

سه خودروساز بزرگ ژاپنی؛ تویوتا، هوندا و نیسان، همواره رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند. این سه شرکت، در بخش تولید خودروهای لوکس نیز با خلق برندهای لکسوس (تویوتا)، اکیورا (هوندا) و اینفینیتی، رقابت خود را در بازار خودروهای لوکس آمریکای شمالی پی گرفته‌اند.

از مدل‌های تولید شده این شرکت می‌توان به خودروهای اینفینیتی کیو۴۵، اینفینیتی ام، اینفینیتی جی، اینفینیتی آی، اینفینیتی کیوایکس، اینفینیتی ای‌ایکس، اینفینیتی اف‌ایکس و اینفینیتی اسنس، اشاره کرد.


منبع: از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

تاریخچۀ برند اینفینیتی INFINITI Brand History
شاخۀ لوکس محصولات شرکت نیسان موتور ژاپن تحت عنوان Infiniti، سابقۀ دیرینه ای دارد که مراحل مختلفی را طی کرده.

ماجرا از سال 1985 بر اساس شکلگیری پروژۀ محرمانۀ "Horizon task force" : کارگروه افق بلندمدت، آغاز شد. هدف ایجاد یک برند جدید لوکس بود.
این گروه دیدگاه کار بر روی تولیدات گرانقیمت را داشت که در بدو امر با re-badge سادۀ محصولات موجود (نیسان) کار را آغاز کند و به تدریج یک سازندۀ لاکچری را شامل شده بطوریکه مالکیت مستقل پروسۀ تولید را در اختیار داشته باشد. با وجود برندهای لوکس امریکایی و اروپایی در آن زمان، کار برای حضور در بازار امریکایی آغاز شد که نه تنها برنامه ای جهادی بود، بلکه بسیار ریسک بالایی داشت.


شروع کار
این کار گروه مطالعات مشتری محور را آغاز کرده و با بررسی وضعیت بسیاری از شرکتهای خارج از حوزۀ خودروسازی همچون Federal Express, گروه هتلهای Four Seasons و فروشگاه های زنجیره ای Nordstrom سعی کرد دید محصولات لوکس و تجربۀ خدمات آنها را بررسی کند.


بررسی و ارزیابی هتلهای لوکس دید چگونگی ایجاد showroom ها را برای اینفینیتی ایجاد کرد بشکل سیاستهایی همچون تولید کارت های بیزینسی و پکجهای لوکس.
این فلسفۀ جدید مشتری محور (که بعدها Infiniti Total Ownership Experience تجربۀ تملک کامل اینفینیتی نام گرفت) در بخش سیاست خدمات نیز بکار گرفته شد..


تولد اینفینیتی
در ژوئیۀ سال 1987 نام Infiniti متولد شد. املائی جدید شامل 4 حرف "I" و لوگویی که خطوط میانی آن از انتهای پایین آغاز شده، به افقهای بی نهایت امتداد یافته و سرانجام شکلی مدور میابد.
برند لوکس جدیدی که همواره تمایلات زیاده خواهانه و میل به افقهای آینده یا بی نهایت را القاء کند. (یاد آوری: املاء صحیح انگلیسی infinity=بی نهایت)

 

 

کلنگزنی (Breaking Ground)
فروش رسمی از 8 نوامبر 1989 همزمان با اولین گشایش 51 نمایندۀ Infiniti در ایالات متحده آغاز شد.
اینفینتی در امریکا با 2 مدل کار خود را آغاز کرد. سدان لوکس پرفرمنس Q45 و کوپۀ لوکس M30.

(1989) Infiniti Q45

(1989) Infiniti M30

بر اساس اصول مشتری-محور، اینفینتی بزودی لیدر در سیاست رضایتمندی مشتری شد و جوایز متعدد بین المللی از مؤسساتی همچون JD Power و Associates’ Customer Service Index (CSI در 3 مرحله کسب کرد.

بعنوان یک سونامی شرقی، اینفینیتی بازار امریکا را با سرعت خوبی در نوردید اما نه با قدرت کافی. این برند به اندازۀ کافی بلند فریاد نزد تا صدایش به خوبی شنیده شود. فروش اولین محصولات، معمولی و چندان موفق نبود و اعتقاد بر این بود که این مشکل ناشی از تبلیغات ضعیف سازنده بود. برای جلب توجه محصولاتش به مشتریان Infiniti از آگهی های تبلیغاتی مبتنی بر سنت شرقی خود (Zen-inspired) استفاده کرد که در اکثر موارد خودرو را بسیار سریع و گذارا نمایش داد ویا اصلاً بطور کلی آنرا نمایش نمیداد! این بزرگترین عاملی بود که این خودروهای ارزشمند نتوانند به جایگاه واقعی که باید دست می یافتند برسند.
فارغ از اینکه به چه میزان محصولات اولیه اینفینتی مورد توجه واقع شد یا نشد اما به واقع خودروهایی ارزشمند در دوران خود بودند. بطور مثال Q45 مجهز به انجین (V8) هشت سیلندر 287 اسبی بود به همراه قابلیت فرمانپذیری هر 4 چرخ و سیستم تعلیق فعال (تنظیم پذیر) ویژگیهایی که همگی اولین بار در چنین کلاسی عرضه میشد. علاوه بر آن تریم بسیار مرغوب و کیفیت بالا و مونتاژ دقیق، کیفیت و نمای کلی خودرو را بسیار متفاوت و ارزشمند جلوه کرده بود.


کسب جایگاه
اما در سراسر این سالها همواره Line-up محصولات اینفینتی و نمایندگیهای فروش توسعه یافت. طراحی خارجی و داخلی Q45 تکامل یافت بدون آنکه نقیصه ای در مهندسی ویژۀ آن ایجاد کند. با اینکه محصول M30 از خط خارج شد، کامپکت اسپرتهای G20 بزودی شروع به تولید شد و سدانهای لوکس هم با J30 و خانوادۀ پرفرمنس I30/I35 عرضه شد.

(1993) Infiniti J30

در این بین اولین SUV لاکچری این برند نیز معرفی شد.

(1997) Infiniti QX4

که فروش کلی محصولات اینفینیتی در دهۀ اول بیش از 75.000 دستگاه در سال بود.


شکوفایی اینفینیتی
هزارۀ جدید (بعد از سال 2000 میلادی) پیام آور رشد پیش بینی نشدۀ اینفینیتی بود. با درایت مدیریت اجرایی جدید گروه، آقای Carlos Ghosn (کارلوس گُن) شرکت با قوت بیشتر برای نسل جدید محصولات هدفگذاری کرد و طرحهای دیفرانسیل عقب و all wheel drive در دستور کار قرار گرفتند. نتیجه در یک عبارت، دیدنی بود.
در مارس سال 2002 سدان اینفینیتی عنوان دار G35 کار خود را آغاز کرد که در پی آن نوامبر همان سال G35 coupé نیز عرضه شد. نهایتاً ژانویۀ سال 2003 مدل اسطوره ای اینفینیتی FX پا به عرصه ظهور گذاشت. ریویوها بسیار استثنایی بودند. آوازۀ اینفینیتی به زودی در بین بزرگان نام آور اروپایی که پرچمدار طراحی و پرفرمنس بودند شنیده شد.
در نتیجه بازخورد مشتریان نتیحه داد و فروش برای اولین بار در سال 2003 از مرز 100.000 دستگاه فراتر رفت و رکورد 119.000 دستگاه را با رشد 35 درصدی نسبت به سال قبل(2002) ثبت کرد.
این موفقیت اینفینیتی را بعنوان برند لوکس با سریعترین رشد در بازار امریکایی ثبت کرد که پیرو آن در سال 2004 فروش Infiniti رقم کلی 1.000.000 دستگاه را ثبت کرد.


مدلهای جدید و ابداعات جدید
محصولات اینفینتی QX4 ،I35 و Q45 به تدریج در سالهای 2003 تا 2006 تکامل یافتند و 2 مدل جدید در این بین معرفی شد. SUV لوکس کلاس full-size اینفینتی QX56 از ژانویۀ 2004 و محصول پرفرمنس M برای کلاس سدان لوکس از مِی 2005.

از دسامبر 2007 عضو جدیدی به خانوادۀ اینفینیتی اضافه شد به نام Infiniti EX که ترکیبی از طراحی جذاب و شیک لوکس بود. این محصول مجهز به سیستمهای تکنولوژیک پیشرفته ای نیز بود (در مبحث خود). و بدین ترتیب گسترش محصولات و تکنولوژیهای infiniti تا امروز ادامه یافت.


جهانی شدن
اینفینیتی پس از عرضه (سال 1989) در بازار امریکا، مسیر توسعه را از سال 1996 به بازار جهانی با حضور در خاور میانه آغاز کرد و از 1997 در تایوان حضور یافت. سپس آوریل 2005 روند توسعه شتاب بیشتری یافت و در بازارهای آسیایی همینطور روسیه از 2006، اکراین و چین از 2007 عرضۀ خود را آغاز کرد. نهایتاً اروپای غربی مقصد بعدی محصولات جهانی اینفینیتی به فروش گذاشته شد.
امروز اینفینیتی با بیش از 230 نمایندگی در 15 کشور جهان مشغول فعالیت است.


برنامه های آیندۀ Infiniti
برخی از رویاهای قبلی در حال حاضر به حقیقت پیوستن اند و برنامه هایی در حال اجراست.
هدف همواره تولید خودروهای با بالاترین سطح کیفی و پرفرمنس بوده و اصل حمایت از مشتری در دستور کار است. پیمان نامه ای برای خلق تجربیات خوب رانندگی که نه تنها صِرف جابجا شدن شما باشد، بلکه این شیرینی و لذت راندن را نیز برای شما باقی بگذارد. تعهدی که تولید خودروهای پرفرمنس ویژه را محقق کند.


منابع: سایت رسمی نیسان موتور INFINITI BRAND HISTORY و autoevolution Infiniti

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه