تاریخچه شرکت اسمارت


نوع: بخشی از دایملر آ گ

بنا نهاده: 1994


اسمارت برندی آلمانی از طرف شرکت دایملر آ گ است که به ساخت خودروهای میکروکار شناخته شده است.


منبع: از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد



با افزایش تاریخى قیمت سوخت در ایالات متحده و رواج یافتن خودروهاى كارآمد ازنظر سوخت , زمان براى شركت دایملر كرایسلر براى عرضه خودروى اسمارت به بازار ایالات متحده فرا رسید.

پیش از این در اروپا خودروى اسمارت گرچه از نظر قامت و جثه كوچك بود ولى از نظر اقتصادى بزرگ بود. نسل جدید خودروى اسمارت به نام fortwo (به این دلیل به این نام است كه براى 2 نفر است) آماده ارائه در سال 2008 است، بنابراین ما باید شاهد هر چه بیشتر شدن این خودرو در خیابان ها در آینده نزدیك باشیم.

خودروى اسمارت اولین بار توسط Nicolas hayek طراحى شد. شخصى كه ساعتهاى swatch را اختراع كرد. او مى خواست خودروى كوچكى بسازد كه بهره ور از نظر سوخت، دوستدار محیط زیست باشد و نیز در مكانهاى كوچك به راحتى پارك كند.كمپانى swatch بعد از شكست خود در همكارى با volkswagoen به همكارى با دایملر-بنز پرداخت تا اولین كوپه شهرى را تحت عنوان شركت (micro compact car,mcc) بسازد. در سال 1994 توسعه پیدا كرد و اولین خودروى خود را در موتور شوى فرانكفورت در سال 1997 پرده بردارى كرد. اما hayek علاقه اى به استفاده از موتور معمولى بنزینى نداشت . خواسته او هیبرید و یا موتور الكتریكى پاك بود ولى با این وجود قیمت خودرو فراتر از انتظار بود.زمانى كه فروشهاى اولیه خیلى كند پیش مى رفت swatch ،از شركاء خود جدا شد و امروزه اسمارت زیر مجموعه دایملر كرایسلر است.


وقتى شما به خودروى اسمارت نگاه مى كنید اولین چیزى كه توجه شما را جلب مى كند جثه و سایز این خودرو است. Fortwo فقط 8 فوت و 2.5 اینچ طول دارد (2.5 متر) كمتر از 5 فوت عرض (1.5 متر) و تقریبا 5 فوت ارتفاع (1.5متر) دارد. در مقام مقایسه باید گفت هامر H1 تنها بیش از 7 فوت عرض دارد (2.13 متر) واین بدین معناست كه به جاى دوبله پارك كردن , با این خودرو مى تونید در لبه پیاده رو نیز پارك كنید.
نام اسمارت از كجا آمده است؟كلمه اسمارت(smart) تركیبى از Swatch و Mercedes و نیز كلمه art است.

و اما آخرین محصول این شرکت با نام 2013 Smart fortwo

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه