تاریخچه شرکت تاتا موتورز


تاتاموتورز (به انگلیسی: Tata Motors) بزرگترین شرکت خودروسازی هند است. این شرکت متعلق به گروه صنعتی تاتا است. تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا از پارسیان هند بنیان نهاده شد.

مشهورترین محصول این شرکت تاتا نانو می‌باشد که به دلیل قیمت بسیار پایین و اقتصادی بودنش در جهان مشهور است. این خودرو تنها ده هزار روپیه معادل ۲۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد.

تاتا موتورز در سال ۲۰۰۸ میلادی جگوار و لندرور را از فورد خریداری کرد و پس از آن هم با جنرال موتورز آمریکا برای خرید هامر وارد مذاکره شده که البته در نهایت هامر به شرکت دیگری فروخته شد.


منبع: از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد



تاريخچه خودرو

بزرگ‌ترين خودروساز شبه‌ قاره هند
شركت خودروسازي تاتا از بزرگ‌ترين شركت‌هاي خودروسازي هندوستان است كه سال 1945 يعني بيش از نيم قرن پيش فعاليت خود را با ساخت لكوموتيو آغاز كرد.

تاتا سال 1954 ساخت خودروهاي سواري را تحت ليسانس شركت بنز آلمان شروع كرد ولي پس از چندي تصميم گرفت فعاليت خود را به طور مستقل ادامه دهد تا محصولاتي را مطابق با نيازهاي داخلي كشورش و با فناوري بومي توليد كند لذا طي سال‌هاي بعد خودروهاي مسافربري براي بازار پرجمعيت هند را طراحي و توليد كرد.

اين محصولات با استقبال خوب داخلي مواجه شد و تاتا توانست حتي اين خودروها را صادر كند. مهم‌‌ترين سياست شركت تاتا توليد محصولاتي ارزان‌قيمت و با كيفيت مناسب براي پاسخگويي به نيازهاي داخلي است.

تا سال 1998 محصولات متفاوت و متنوعي توسط اين شركت عرضه شد، اما درهمين سال اولين خودروي هندي كه محصول كامل تاتا بود به بازار راه يافت كه از پرفروش‌ترين محصولات تاتا تا امروز بوده است.

تاتا توانست با توليد خودروهاي قوي و باكيفيت، جاي خود را در بازار كشورهاي ديگر نيز باز كند، اما اين پايان ماجرا نبود و مديران شركت به جهاني شدن مي‌انديشيدند. از اين رو سال 2004 با شركت دوو كره جنوبي همكاري‌ دوجانبه‌اي را آغاز كرد كه علاوه بر ايجاد امكان براي نفوذ در بازار كره جنوبي موجب توسعه فني محصولات تاتا نيز شد.

اين شركت در زمينه توليد انواع اتوبوس و كاميون نيز فعاليت‌هاي خوبي دارد. 2 محصول عمده اين شركت به نام‌هاي گلوباس و استارباس را امروز مي‌توان در اكثر بازارهاي بين‌المللي مشاهده كرد.

سال 2008 تاتا با شركت فورد توافق‌نامه‌اي را امضا كرد و حق توليد خودروهاي جگوار و لندرور را از فورد خريداري كرد و به اين ترتيب فصل جديدي را در بازارهاي اروپا آغاز نمود.

پس از آن بود كه تاتا گام بعدي را با اعلام همكاري خود با شركت فيات قدرتمندانه برداشت تا ضمن استفاده از تكنولوژي فيات در محصولات خود، قدمي بزرگ براي جهاني شدن بردارد.

همان سال تاتا خودروي گران‌قيمت تاتانانو را توليد و عرضه كرد. يك سال بعد اين محصول به بخش‌هايي از آسيا و آفريقا صادر شد. سال 2010 تاتا اولين خودروي الكتريكي خود را توليد كرد و به اين ترتيب فصل جديدي در محصولات متنوع خود گشود.

تاتا همچنين خودروهايي با سوخت گاز طبيعي توليد كرده است. شركت تاتا طي اين سال‌ها به عنوان بزرگ‌ترين شركت خودروسازي هند با درآمدي معادل 8 ميليارد دلار مطرح بوده است و بدين سان از صنايع موفق هند به شمار مي‌رود.

HISTORY OF TATA
مترجم:
آزاده سيدميرزايي



تاریخچه ای کوتاه در مورد کمپانی TATA

کمپانی TATA یک شرکت خودرو سازی در کشور هند  هست که در زمینه ساخت خودرو های سنگین نیز فعالیت دارد که اکثرا درباره ی این کمپانی چیزی نمی دانیم ما قصد داریم در این پست شما را با تاریخچه این کمپانی آشنا کنیم.

تاتا موتورز بزرگترین شرکت خودروسازی هند است. این شرکت متعلق به گروه صنعتی تاتااست. تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی داد بهوی تاتا بنیان نهاده شد.

مشهورترین محصول این شرکت تاتا نانو می‌باشد که به دلیل قیمت بسیار پایین و اقتصادی بودنش در جهان مشهور است. این خودرو تنها ده هزار روپیه معادل ۲۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد.

تاتا موتورز در سال ۲۰۰۸ میلادی جگوار و لند کروز را از فورد خریداری کرد و پس از آن هم با جنرال موتورز آمریکا برای خرید هامر وارد مذاکره شده که البته در نهایت هامر به شرکت دیگری فروخته شد.

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه