تاریخچه شرکت آریل موتور

 

متن ترجمه شده به زبان فارسی به زودی منتشر می شود...


منبع: از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

 

آریل اتم، زنبوری که با عقاب‌ها پرواز می‌کند!

به جثه نحیف و زار این خودرو نگاه نکنید، آریل اتم با بروز رسانی پیشرانه خود، می‌تواند هر سوپر اسپرتی را به مبارزه بطلبد. راز موفقیت این خودرو را باید در وزن بسیار پایین آن جستجو کرد. در حقیقت، نسبت نیرو به وزن بسیار قابل‌توجه و عملکرد فوق‌العاده فنی باعث می‌شود که رکوردهایی باورنکردنی توسط این ماشین خلق شوند.

مدل جدید 3.5R از پیشرانه تقویت شده هوندا سیویک R بهره می‌برد. این موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با کمک سوپرشارژر می‌تواند 350 اسب بخار نیرو و 330 نیوتن متر گشتاور تولید کند که 40 اسب بخار نسبت به مدل اتم 3.5 بیشتر است. تایرهای با عملکرد بالای Khumo همراه با کمک‌فنرهای قابل تنظیم و یک گیربکس شش سرعته دستی با تعویض پیاپی دنده (sequential) تجربه‌ای ناب از سواری خالص و برق‌آسا را برای شما به ارمغان می‌آورند.

طراحی بدنه این اسپرت دو نفره روباز، برگرفته از خودروهای مسابقات فرمول می‌باشد. باله بزرگ جلو و اسپویلر عقب، هواکش‌های جانبی و هواکش وسط خودرو بین راننده و سرنشین نیز از همین الگو پیروی می‌کنند. برای کاهش هر چه بیشتر وزن از شاسی لوله‌ای تیتانیومی و پنل های آیرودینامیکی بدنه فیبر کربنی استفاده شده است. وزن نهایی خودرو اکنون 550 کیلوگرم می‌باشد.

شتاب صفر تا 96 کیلومتر این خودرو تنها 2.5 ثانیه (صفر تا صد 2.6 ثانیه) و صفر تا 160 کیلومتر آن شش ثانیه است. نهایت سرعت خودرو به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. تازه باید به خاطر داشته باشید که کلاه ایمنی را بر سر بگذارید.

آریل اتم 3.5R قیمتی حدود 135 هزار دلار دارد که چندین برابر کمتر از رقبایی با این سطح از عملکرد می‌باشد. با این وجود، نمی‌توان این خودرو را رقیبی برای سوپر اسپرت‌ها به شمار آورد. با وجود رانندگی لذت‌بخش، هیجان‌انگیز و بسیار سریع آن، کمبودهایی چون ایمنی، آسایش، کلاس، زیبایی و برند باعث می‌شود که هرگز این خودرو را با سوپر اسپرت‌ها در یک گروه قرار ندهیم!


منبع: پدال

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه