تاریخچه شرکت کاترهام کارز

 

متن ترجمه شده به زبان فارسی به زودی منتشر می شود...


منبع: از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

 

خودنمایی Caterham 620 R در فستیوال سرعت Goodwood
برای چهار دهه، خودروی Caterham Seven دورن قالب کوچک خود توانسته عملکرد خوبی را ارائه دهد. در فستیوال سرعت Goodwood امسال که این روزها در حال برگزاری می باشد، کمپانی Caterham Cars از مدل Caterham Seven 620 R خود رونمایی کرده است که توسط راننده فرمول یک، چارلز پیک و دیگر رانندگان کاترهام رانده می شود. به عنوان جشن چهل سالگی Seven، کاترهام اعلام کرده که این خودرو یک نسخه بسیار افراطی با سبک ترین وزن ممکن است و دارای بهترین عملکردی می باشد که تاکنون از خط تولید این کمپانی دیده اید.

620 R که جایگزین خودوی فوق سبک R500 می باشد، با تاکید ویژه ی Seven بر وزن سبک، دسترسی پذیری و اندازه حداقلی، ادامه پیدا کرده اما در ارائه توان و گشتاور بیشتر ضعیف عمل کرده است.

620 R دارای یک شاسی فلز مرکب جدید با گلگیرهای فیبرکربنی، میله غلتان، مخروط دماغه جریان هوای اصلاح شده و بسته توسعه مسابقه ای است. موتور سوپرشارژ دو لیتری Ford Duratec، توان 310 اسب بخار را از طریق جعبه دنده ترتیبی شش سرعته ارائه می دهد و به این خودروی 545 کیلوگرمی، گشتاور 30 نیوتن متر می بخشد. حداکثر سرعت این خودرو 249 کیلومتر/ساعت است و از توقف کامل در 2.79 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر/ساعت خواهد رسید.

در قسمت جلو، سیستم تعلیق گسترده قابل تنظیم و در عقب، یک محور De Dion وجود دارد. هر دو سیستم تعلیق جلو و عقب دارای عملکرد بالایی می باشند و همچنین دارای دیسک های ترمزی است که مجهز به دیسک های جلوی تهویه ی هوا و کالیپر چهار پیستون می باشند.

در فضای درونی 620 همان چیزی وجود دارد که کاترهام از آن با عنوان ابزار دقیق متمرکز با کارایی بالا و تعویض دنده ی ارگونومیک یاد کرده است، به این معنی که یک طرح اساسی از اهرم ها در آن دیده می شود. همچنین پانل های داخلی فیبر کربنی، داشبورد و صندلی های مسابقه ای فیبر کربنی با چهار نقطه ایمنی و فرمان مسابقه ای Q/R به چشم می آید.

اگرچه کاترهام، 620 R را برای جشنواره Goodwood ساخته است، اما بر این نکته اذعان دارد که این خودرو دارای قدرت زیادی در یک بسته کوچک می باشد. مدیرعامل شرکت کاترهام، گراهام مک دونالد، می گوید: "در حالی که توصیه می کنم این خودرو لزوما برای رانندگان بی تجربه نمی باشد، این را هم باید بگویم که ما همیشه تضمین کرده ایم که حتی سریع ترین خودروهای ما، ارائه قدرت قابل کنترل را حفظ می کنند که این ویژگی آن ها را دسترس پذیرتر کرده است."

کاترهام اعلام کرده که آمارهای دلهره آور، با یک بسته S موجود بر روی خودروی 620 که در اواخر این ماه عرضه می شود، کاهش می یابد. در عین حال 620 با قیمت 75900 دلار به فروش می رسد.

منبع:
gizmag

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه