تاریخچه شرکت شورلت کوروت


شورلت کوروت (به انگلیسی: Chevrolet Corvette) یکی از مدل‌های اسپرت محبوب خودروهای کمپانی شورلت است که از دهه ۱۹۵۰ میلادی تا کنون محبوبیت زیادی داشته است.



مشخصات
موتور هشت سیلندر و 6.2 لیتری آن قدرتی برابر ۴۰۰ اسب بخار تولید می کند و شتاب فوق العاده ای نسبت به قیمتش دارد. ۰ تا ۱۰۰ این خودرو 4/3 ثانیه است.

حداکثر سرعت این خودرو 330 کیلومتر است و وزن این خودرو 1508 کیلوگرم است.

قیمت جهانی بسته به نوعش بین ۵۰ هزار تا ۱۲۰ هزار دلار می باشد.



تاریخچه
کوروت از سال ۱۹۵۳ تا کنون که در حال تولید بوده است، ۷ نسل تکامل پیدا کرده است. آخرین نسخه این اتومبیل سی-۷ نام دارد و در بوولینگ گرین، کنتاکی ساخته میشود.


==انواع کنونی==
    شورولت کوروت سی۶ زدآر۱
    کوروت استینگری (خودرو مفهومی)
    شورولت کوروت سی۷
    شورولت کروت زد آر1

منبع: از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد



تاریخچه‌ کوتاه شورولت کوروِت Z06
شورولت کوروِت Z06 جدید مدل 2015 در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد که تمامی واکنش‌ها به آن به شدت مثبت بودند. مردم هواکش‌های زیبا، باله‌های تهاجمی و ظاهر فوق العاده ی آن را می‌پسندند. افراد همچنین از تغییرات زیاد آن نسبت به مدل پایه‌ی کوروِت شگفت زده شدند. ولی اگر شما با تاریخچه‌ی این خودرو آشنا باشید، Z06 شما را متعجب نخواهد کرد.
Chevrolet Corvette Z06 1963

این نظر ما در مورد کوروِت Z06 جدید است: این خودرو قرار است حداقل 600 اسب بخار نیرو داشته باشد، این خودرو 813 نیوتون بر متر گشتاور خواهد داشت، ظاهر آن فوق العاده خواهد بود، و سرعت فوق العاده بالایی خواهد داشت. تئوری‌های دیگری نیز به وفور وجود دارند، مانند این نظریه که ممکن است این خودرو اولین گیربکس دو کلاچه روی یک کوروِت را داشته باشد.
همانند بسیاری از نظریه‌ها، تئوری کوروِت DCT بر روی یک تصویر خاص تمرکز می‌کند. به طور مشخص این تمرکز بر روی طراحی داخلی آن قرار گرفته است. هر چند ممکن است این تئوری کمی مرموز به نظر برسد، بر روی دو عدد از جزئیات به ظاهر فرعی تمرکز می‌کند. اولین مورد مانند یک P بزرگ می‌ماند که در زیر یک گیره قرار گرفته است، و نشان دهنده‌ی این است که گیربکس خودرو در حالت پارک قرار دارد. گیربکس‌های دستی حالت پارک ندارند. علاوه بر آن، دسته‌هایی در کنار فرمان قرار دارند که علامت‌های مثبت و منفی بر روی آن‌ها به جای REV MATCH که امروزه در کوروِت Stingray یافت می‌شود قرار گرفته‌اند.
و سپس خود دسته دنده قرار دارد، که ظاهراً زمینه‌ی چوبی همیشگی در دستگیره‌ی آن وجود دارد. یا این که می‌تواند یک دسته دنده‌ی سنتی همراه با یک ترمز دستی الکترونیکی وجود داشته باشد. همان گونه که گفتم، تمامی این مجموعه برای نظریه پردازان توطئه بسیار جذاب می‌باشد.
بیشتر از این وارد جزئیات آن نخواهیم شد، زیرا پس از معرفی رسمی از تمامی آن‌ها آگاه خواهیم شد. بحث وجود یک گیربکس DCT بر روی Z06، در صورتی که بدانید که نسل‌های قبلی آن چه خودروهایی بوده‌اند بسیار منطقی و معقول به نظر می‌رسد.


 

کوروِت C2
خودروی Z06 اصلی توسط یکی از مهندسان بزرگ کوروِت، Zora Arkus-Duntov به عنوان یک پکیج رقابتی در نسل دوم کوروِت عرضه شد. خودرو در این پکیج دارای سیستم تعلیق سفت‌تر، ترمزهای قوی‌تر و یک باک بزرگ بود تا خودرو بتواند بدون نیاز به توقف‌های زیاد مسیرهای طولانی‌تری را طی کند. با قیمتی در حدود 2000 دلار در سال 1963، یا کمی بیشتر از 13000 دلار با پول امروزی، این خودرو یک گزینه‌ی کاملاً کمیاب بود. برآوردها متفاوت هستند، ولی بیشتر آن‌ها با این موافقت می‌کنند که بین سال‌های 1963 تا 1965 فقط 200 عدد کوروِت Z06 تولید شد.
Chevrolet Corvette Z06 C2

همان گونه که انتظار می‌رفت، این خودرو یک رقیب بزرگ برای شِلبی کبری در مسابقات SCCA در آن زمان بود. پس از تغییراتی اجمالی و مختصر که لقب Z06 بود، پکیج‌های آپشن تزئینی به مدت بیش از 30 سال ناپدید شدند. مدل‌های قوی دیگری مانند نسل چهارم ZR-1 وجود داشتند، ولی هیچ کدام از آن‌ها چه از نظر نام و چه از نظر مفهومی با Z06 مطابقت نداشتند.



کوروِت C5
نام Z06 بالاخره در سال 2001 و در نسل پنجم کوروِت به دنیای اتومبیل‌ها بازگشت. به جای موتور LS1 350 اسب بخاری مدل پایه، این خودرو مجهز به یک موتور 385 اسب بخاری LS6 بود. به جای داشتن سقف تارگای جداشونده، سقف آن به منظور استحکام بیشتر و داشتن هندلینگ بهتر ثابت بود. ترمزهای آن نیز بزرگ‌تر شده بودند، و سیستم اگزوز آن از جنس تیتانیوم بود.
Chevrolet Corvette Z06 C5

در سال 2004، یک کاپوت فیبر کربنی به منظور کاهش وزن خودرو بر روی آن نصب شد. در حالی که این خودرو برای پیست به معنای واقعی مانند Z06 اورژینال نبود، ولی امکان استفاده از آن به عنوان یک خودروی مسابقه وجود داشت.



کوروِت C6
نسل ششم کوروت Z06 نسخه‌ی تکامل یافته‌ی C5، و بیشتر برای مسابقه مناسب بود. این خودرو دارای یک موتور بزرگ هشت سیلندر 7 لیتری با 505 اسب بخار نیرو بود. در بین آپشن هایی که برای مسابقه‌ای تر کردن خودرو ارائه می‌شد یک سیستم روغن مخزن خشک وجود داشت که برای تحمل فشار بیشتر در سر پیچ‌ها طراحی شده بود، به غیر از این مورد امکان انتخاب سیستم تعلیق سفت‌تر و خنک کننده‌ی گیربکس نیز وجود داشت.
Chevrolet Corvette Z06 C6
2006 Chevrolet Corvette Z06 C6


در مدل سال‌های بعدی، آپشن های از جنس کربن بیشتری ارائه شده بود، مانند ترمزهای کربنی که به منظور از بین بردن کامل عدم تعادل ترمز طراحی شده بود. آن‌ها آپشن های گران قیمتی بودند که خرید آن‌ها فقط هنگامی منطقی به نظر می‌رسید که می‌خواستید از کوروت خود بیش از حد استفاده کنید. C6 Z06، به هیچ وجه یک خودروی مورد پسند افراد میان‌سال نبود.


کوروِت C7
با نگاه به ظاهر آن متوجه می‌شویم که نسل هفتم Z06 دیگر خودرویی در راستای اهداف مدل اصلی نیست. این یک خودروی فوق العاده است که هنگام رانندگی شما را روی صندلی میخکوب خواهد کرد. وجود اسکوپ ها، دریچه‌های هواکش و باله‌ها فقط برای زیبایی ظاهری خودرونیست. ظاهراً آن‌ها C7 را به یک خودروی قوی برای مسابقه تبدیل کرده‌اند. به نظر می‌رسد که آن‌ها برای صاحبان کوروت هایی قرار داده شده‌اند که ارزش آن‌ها را می‌دانند.
Chevrolet Corvette Z06 C7

با وجود کوروِت Z06 جدید، به نظر می‌رسد دیگر کوروت خودروی اسپرت آمریکا نیست، به هر مفهومی که باشد. کوروت هم اکنون خودروی مسابقه‌ای آمریکا می‌باشد.
و اگر تمامی کشورهای دیگر قرار است یکی از این خودروها را داشته باشند، چرا ما نداشته باشیم؟


منبع: پدال

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه