تاریخچه شرکت داچیا لوگان


تندر ۹۰ , Dacia Logan , Tondar90

رنو لوگان صندوقدار ۲

تولیدکنند: شرکت رنو

تاریخ تولید: ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲

مکان تولید: رومانی داچیا ، فرانسه رنو ، ژاپن نیسان ، هند ماهیندرا ،

مکان مونتاژ: رومانی رومانی ، روسیه مسکو ، کلمبیا انویگادو ، ایران رنوپارس ، هند ناسیک ، برزیل سائو ژوزه ، مراکش کازابلانکا

جعبه دنده: ۵ دنده دستی و اتوماتیک

کلاس: سدان

نوع بدنه: ۵ درب

 

موتور: موتورهای بنزینی
1,2 75 ch
1,2 GPL 75 ch
1,4 GPL 751 ch
1,6 16V 105 ch

 

موتورهای دیزلی
1,5 DCI 702 ch
1,5 DCI 75 ch
1,5 DCI 90 ch

 

جعبه دنده: ۵ دنده دستی و اتوماتیک

طول     ۴۲۵۰ میلی متر
عرض     ۱۷۳۵ میلی متر
ارتفاع     ۱۵۲۵ میلی متر
 وزن     ۱۲۰۰ کیلوگرم


رنو لوگان ال ۹۰ یا تندر ۹۰ خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو است، برای تولید تندر ۹۰ و مگان تشکیل شده‌است تولید می‌شود.
تندر ۹۰ یا داچیا لوگان ساخت شرکت داچیای رومانی است. نسل اول این اتومبیل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید شد. نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز به تولید نمود.


تندر۹۰ نسل اول
تندر ۹۰ توسط شرکت خودروسازی داچیا رومانی که یکی از شرکت‌های تابعه رنو فرانسه می‌باشد طراحی گردیده است. هدف شرکت رنو از تولید این اتومبیل، بازاریابی و فروش در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور همچون برزیل، هندوستان، روسیه و.... که در آن مردم دارای قدرت خرید کمتر از کشورهای توسعه یافته دارند.


طراحی
تندر ۹۰ به عنوان جانشین Dacia 1300 که مدل رومانیایی اتومبیل رنو ۱۲ فرانسه طراحی گردید. با توجه به اهداف شرکت رنو برای بازاریابی و فروش در کشورهای کمتر توسعه یافته، بایستی طراحان اتومبیلی جادار، راحت، اسپورت و مهمتر از آن کم هزینه طراحی کنند. رنو در طراحی تندر ۹۰ سعی کرده به غیر از انتخاب‌های اقتصادی، اتومبیلی با کیفیت بالا و قابل اطمینانی طراحی کند. بعضی از ویژگی‌های آن را می‌توان به:

    تحمل در هر نوع شرایط آب و هوایی، اقلیم، انواع جاده‌ها، خیابان‌های سنگفرش و راههای صحرایی.
    طراحی کلی بدنه در کشورهای کمتر توسعه یافته که کمبود پارکینگ دارند.
    راحتی در تعمیر.
    مطابق استانداردهای اروپایی یورو III و یورو IV.
    رعایت استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای و گازهای آلودکننده.
    بازیافت ۹۵٪ درصدی اتومبیل.

سال ۲۰۰۴این اتومبیل برای اولین بار در رومانی تحت نام Dacia عرضه گردید. این اتومبیل در نتیجه بر پایه پلاتفرم پروژه ایکس نود تحت هدایت Louis Schweitzer طراحی و به مرحله تولید رسیده است. قیمت فروش این اتومبیل در ابتدا ۵۰۰۰ یورو بوده ولی قیمت فعلی آن در رومانی ۶۲۸۰ یورو (در ۹ ژوئیه ۲۰۰۶) و در فرانسه ۷۶۰۰ یورو است. قیمت تمام شده این اتومبیل ۳۸۰۰ یورو اعلام شده است.


مدلها
    صندوقدار لوگان
    لوگان MCV
    لوگان VAN
    لوگان وانت


تندر تندر ۹۰ نسل دوم ، Dacia Logan II

 تولید کننده: شرکت رنو

تاریخ تولید: ۲۰۱۳

مکان تولید: رومانی داچیا

مکان مونتاژ: رومانی رومانی ، مراکش کازابلانکا 

کلاس: سدان

نوع بدنه: ۵ درب


تندر ۹۰ نسل دوم

رنو لوگان نسل دوم اتومبیل‌های ارزان قیمت شرکت فرانسوی رنو در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲ در نمایشگاه اتومبیل موندیال پاریس پرده برداری شد. پس از هشت سال تولید نسل اول لوگان نسل دوم این اتومبیل را راهی بازارهای جهانی کرد. داچیا در این مدل از لوگان تغییراتی را در بهبود کیفیت داشبورد و اجرای داخلی اتومبیل، چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره، دستگیره درب‌ها را می‌توان مشاهده کرد.


منبع: از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


 

 تاریخچه شرکت داچیا

از تاریخ 2 جولای سال 1999 که رنو 51 درصد از شرکت داچیا را به خود اختصاص داد و تاکنون که آن را به 3/99 درصد رسانیده است، داچیا نقشی مهم و کلیدی را درصنعت خودروسازی و همچنین در استراتژی گروه رنو ایفا کرده است. مدل های اصلی این شرکت عادات خریداران خودرو و مشتریانش را دستخوش تغییر کرده است.

 

قیمت های مناسبی که این شرکت ارائه می دهد و همچنین همکاری آن با رنو که به خریداران اطمینان می بخشد باعث جذب مشتریان این شرکت میگردد.

 

داچیاتوانسته است نیازهای مشتریان خود را در زمینه فضا، قدرت و قابل اتکا بودن ادا نماید و به همین دلیل فروش خوبی را تجربه کرده است. داچیا رده جوانی از خودروها را به بازارعرضه نموده ، خودروهای لوگان، لوگان MCV ، لوگان ون، لوگان پیک آپ و ساندرو در طول پنج سال توسط این شرکت تولید گردیده اند.

 

این برند به طور پیوسته در حال رشد است. حدودا یک میلیون خودرو داچیا از زمان عرضه خودرو لوگان در سال 2004 تاکنون به فروش رسیده است که در سال 2008 رشدی 7/11 درصدی و در پنج ماه اول سال 2009 رشدی 5/15 درصدی را شاهد بوده است.

 

داچیا از یک برند ملی به یک برند جهانی تبدیل شده است که خودروهای آن در بیش از 50 کشور جهان در سال 2009 به فروش میرسد.

 

تاریخچه همکاری و فعالیت های مشترک رنو و داچیا : 1999 :داچیا به گروه رنو ملحق می شود.

 

2004-1999: سرمایه گزاری و مدرنیزه کردن کارخانه Pitetsi در رومانی 2005-2004: عرضه خودرو لوگان داچیا خودرویی قابل اتکا و خانوادگی در کشورهای در حال رشد همانند رومانی و شمال غربی آفریقا 2008-2006: عرضه سه مدل جدید لوگان MCV، لوگان ون و لوگان پیک آپ 2008: عرضه برند Dacia eco2 در اکتبر سال 2008 در نمایشگاه خودرو پاریس به منظور تولید خودروهای مقرون به صرفه زیست محیطی 2009-2008: تولید ساندرو و معرفی داستر که اولین خودرو مفهومی داچیا است و همچنین ساندرو Stepway مدل شاسی بلند ساندرو و تبدیل داچیا به برندی جذاب و در حال رشد شده است.


و اما آخرین محصول این شرکت با نام Dacia Lodgy 2013 

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه