تاریخچه شرکت داف تراکس

 

نوع: شرکت تابعه

بنا نهاده: ۱۹۹۳ (از لحاظ تاریخی ۱۹۲۸)

دفتر مرکزی: هلند آیندهوون، هلند

افراد کلیدی: هری شیپرز (مدیرعامل)

محصولات: کامیون

مالک: پکار


 

داف تراکس، (به انگلیسی: DAF Trucks) شرکت کامیون‌سازی هلندی است، که دفتر اصلی آن در شهر آیندهوون، هلند قرار دارد. کابین و اکسل کامیون‌های این شرکت در وسترلوی، بلژیک تولید می‌شود.

برخی از کامیون‌های تولید شده در برند داف توسط شرکت لیلاند تراکس انگلستان طراحی و تولید شده است. هم اکنون برند داف تحت مالکیت شرکت پکار قرار دارد.


منبع: از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

  

نگاهی به تاریخچه وکامیونهای جدید DAF
داف یک شرکت کامیون‌سازی هلندی است که دفتر اصلی آن در آیندهوون هلند قرار دارد. کابین و اکسل کامیون‌های این شرکت آن در وسترلوی بلژیک تولید می‌شود، برخی از کامیون‌های تولید شده در برند داف توسط شرکت لیلاند تراکس انگلستان طراحی و تولید شده است، هم اکنون برند داف تحت مالکیت شرکت پکار است این شرکت در سال 1993به صورت رسمی معرفی شد (تاسیس در سال 1928)بعد از جنگ جهانی دوم خودرو های لوکس و کامیون بسیار کمیاب شد و این یک فرصت بزرگ بود تا این شرکت بتواند محصولات جدید تولید و به فروش برساند  که توانست در سال 1949 داف مدل ای 30 را تولید کند، در سال 1987 شرکت داف با لیلاند با هم ادغام شدند و همچنین داف در کشور انگلستان با عنوان لیلاند داف مطرح شد.


بعد از سال 1988 و معرفی داف 95 و همچنین معرفی موتور های 11.6 لیتری توانست با اسپانیا به صورت مشترک کامیون های خود را تولید کند که 350 اسب بخار تا  430 اسب بخار در سال 1991 داف به فکر کم کردن صدای کامیون ها افتاد تا جایی که صدای داخلی آنها از مدل های لوکس سواری هم کمتر شد!


در سال 1994داف در پی طراحی کابین برای مصافت های طولانی بود لذا بعد از دو سال تحقیق توانست مدل 95 با کابین اسپیس کاب را تولید کند که در آن یک موتور 14 لیتری و گیربکس ساخت ZF  و موتور ساخت کامینز با قدرت 507 اسب بخار در آن وجود داشت.

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه