تاریخچه شرکت هنسی


هنسی ونوم جی‌تی (Hennessey Venom GT) خودروی سوپر اسپورت ساخت شرکت هنسی پرفورمنس اینجنیرینگ (Hennessey Performance Engineering) است که در هیوستون تولید شده‌است.

موتور این خودرو ساخت تگزاس در آمریکا و شاسی آن بر اساس اتومبیل لوتوس ساخت انگلیس یا اتومبیل شورلت کوروت استینگری است.

هنسی ونوم جی تی بر اساس رکورد گیری ای که در اوایل سال ۲۰۱۴ انجام شد می تواند به سرعت ۴۳۵km/h دست یابد ، سرعتی که آن را در بین سریع ترین ماشین های جهان در رتبه ی سوم جای می دهد.(پس از شلبی سوپر کارز تواتارا با حداکثر سرعت "۴۴۴km/h" و شلبی سوپر کارز آلتیمیت آئرو ۲۰۰۹ تی تی با حداکثر سرعت "۴۳۹km/h")

بر طبق موسسه گینس این خودرو رکورددار شتاب صفر-تا-سیصد جهان است.


منبع: از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


 

هنسی:

 کارخانه کوچک اما پرهیاهوی هنسی یا Hennessey Performance Engineering) HPE) که به تازگی تولد 20 سالگیش را جشن گرفته است" در شهر سیلی واقع در ایالت تگزاس کشور ایالات متحده قرار دارد. در سال 1992 آقای جان هنسی بنیان گذار ومدیر فعلی این کمپانی تیونینگ اتومبیل" فعالیت حرفه ایش را در یک گاراژ کرایه ای به همراه تنها نکنسینش در آن زمان و با تیونینگ یک دستگاه میتسوبیشی 3000 جی تی آغاز کرد.

تبحر ویژه اقای هنسی در تقویت خودروهای مجهز به سیستم تنفس موتور توربو شارژ بود و تیونینگ خودروهایی نظیر دوج استیلث که خود بر مبنای میتسوبیشی 3000 جی تی ساخته میشد( و در واقع یک نمونه به اصطلاح rebadge بود)" تویوتا سوپرا و مزدا RX-7 توربو در آن سالها خود به خوبی گویای این واقعیت میباشد.

در همان سال نخست فعالیت هنسی" با چاپ مقاله ای در نشریه معتبر caranddriver که به معرفی یکی از خودروهای تیون شده توسط این کمپانی پرداخته بود نقطه عطفی در کارنامه هنسی به ثبت رسید. و اما درست یک سال پس از تاسیس شرکت " فردی نزد آقای جان هنسی آمد و اتومبیل دوج وایپر خود را برای تیونینگ و تجهیز برای شرکت در مسابقات " در اختیار وی گذاشت. مشتری از نتیجه کار کاملأ راضی بود" اما در روی دیگر سکه این اتفاق مبارک باعث تحول کمپانی نوپای هنسی و روی آوردن کمپانی به تیونینگ خودروهای قدرتمند وایپر و در نتیجه تولید وایپرهای مشهور ونوم (Venom) توسط کمپانی هنسی شد.

تاقبل از تولید مدل افسانه ای ونوم GT در سال 2011 عمده شهرت هنسی مربوط به تیونینگ انواع وایپر و تولید وایپرهای ونوم با نیروی تولیدی بسیار بالا و بعضأ تا 1000 اسب بخار میشد که در مقاطعی رکوردهای عملکردی ابر اتومبیل بوگاتی ویرون نیز توسط این وایپرهای سمی (Venom به معنای سم میباشد) در معرض تهدید جدی قرار گرفت.

سال 2008 و 2009 درس آموخته های فراوان و سودمندی برای آقای جان و تیم هنسی به همراه داشت. HPE با تولید خودروهایی از جمله فورد هنسی GT1000 تویین توربو با حداکثر سرعت 376 کیلومتر" کاماروی HPE 700LS9 و انواع تیون شده کوروت و کادیلاک CTS-V تجارت ارزشمندی از تکنولوژی بکار رفته در خودروهای GM و فورد و بویژه در بخش پیشرانه بدست آورد. در نتیجه آقای هنسی متقاعد شد تا موتور معروف سوپر شارژ LS9 متعلق به GM را که در اصل برای کوروت ZR-1 طراحی شده بود را با موتور بسیار حجیم 10 سیلندر دوج جایگزین کند. البته منطبق با دیگر تولیدات هنسی سیستم سوپر شارژ بکار رفته در موتور کوروت ZR-1 با توربو شارژهای دوگانه گرت (garrett) تعویض و قدرت خروجی موتور تا عدد هولناک 1200 اسب بخار افزایش یافت!

در عالم واقعیت نیز موتور 8 سیلندر LS9 در قیاس با موتور 10 سیلندر دوج" با آرمانهای آقای هنسی برای تولید یک سوپر اتومبیل ممتاز موتور وسط و سبک وزن همخوانی و انعطاف پذیری بیشتری داشت و با این تغییر" یک گام دیگر برای تولید ورژن نهایی ونوم GT و در مسیر صحیح برداشته شد.

هنسی همچنین به دلیل تیونینگ اتومبیل های سواری" SUV و کامیونت های اسپرت و سریع و تبدیل آنها به خودروهایی خاص و سریع تر مشهور است.

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه