تاريخچه شركت سوبارو / سیف خودرو

 

سوبارو ( صنایع سنگین فوجی)
کشور: ژاپن
شرکت مادر: تویوتا- ۵/۱۶%
برند: سوبارو
مکان: شعبه اصلی: توکیو
کارخانه های مهم در ژاپن: گونما
کارخانه های مهم در خارج از کشور:

ایندیانا ( آمریکا)

"سوبارو" اف اچ آی به عنوان تولید کننده هواپیما راه اندازی شد اما با وجود اینکه هنوز دارای بخش کوچکی در زمینه فضا و هوا می باشد،  از دهه ۱۹۶۰ تجارت اصلی آن به تولید اتومبیل تغییر یافت.

شرکت سوبارو با فروش سالیانه نیم میلیون اتومبیل نقش کوچکی را در صنعت ایفا می کند. شرکت به منظور بقا خود بر علم نیروها و حرکت بوسیله دو تکنولوژی هسته ایی تأکید دارد. رانندگی با موتور های افقی مقابل و اتومبیل چهارچرخ. امروزه علاوه بر شرکت پورچه، شرکت سوبارو تنها سازنده موتورهایی هستند که پیستون هایشان همزمان کار می کنند. مهم نیست که سود آن چقدر است، اهمیت موضوع به دلیل اعتبار ویژه ایی است که اتومبیل های سوبارو کسب میکنند. چنانچه در مورد اتومبیل فور دبلیو دی، شرکت سوبارو ادعا دارد سلطان این تکنولوژی است حتی بیش از شرکت آئودی، زیرا ۸۰% از اتومبیل هایش به این سیستم مجهز است. منفعت شرکت از اف دبلید دی حتی آن را از اتومبیل های مجهز به امکانات ورزشی بی نیاز کرده و در دو دهه گذشته به سادگی تغییر کرده است.

با این وجود تکنولوژی خاص به تنهایی کافی نبود تا استقلال شرکت را حفظ کند. شرکت سوبارو به یک شراکت استراتژیک نیازمند بود تا در هزینه های خریدشرکت و تکنولوژی محیطی و ایمنی فزاینده از نظر هزینه، سهیم باشد. شرکت جنرال موتور صاحب ۲۰% سهام شرکت بود. به دلیل اینکه این شرکت با دردسر بزرگی مواجه شد، بیشتر سهام به شرکت تویوتا فروخته شد. متعاقباً چند پروژه مشترک و مدل های خاص مهندسی انتظار می رود طراحی شوند.

تاریخچه مختصر: سوبارو

سوبارو ۳۶۰ (۱۹۵۸)

ابتدای مجموعه صنایع سنگین فوجی به سال ۱۹۱۷ در جایگاه آزمایشگاه تحقیقات هواپیمایی بر می گردد. در دهه ۱۹۳۰ به یک تولید کننده معتبر هواپیما تبدیل شد و در طول جنگ جهانی دوم بسیاری از هواپیماهای ارتشی را تولید می کرد. پس از جنگ، تولید هواپیما تحت اشغال نیروهای خارجی دیگر امکان پذیر نبود. مجموعه فوجی به ۱۲ شرکت تبدیل شد. تا قبل از سال ۱۹۵۳ ، پنج شرکت از این شرکت ها به عنوان صنایع سنگین فوجی ظهور یافتند. به همین دلیل است که علامت سوبارو از ۵ ستاره کوچک و یک ستاره بزرگ تشکیل شده است.
سوبارو لئون کوپه (۱۹۷۲)

اف اچ آی در ابتدا موتور های وسپا تولید می کرد تا نیاز داخلی به حمل و نقل ارزان قیمت را برطرف کند. هنگامی که اقتصاد بهبود یافت، به تولید اتومبیل روی آورد. اولین تولید انبوه اتومبیل سوبارو ثری هاندرد اند سیکستی در سال ۱۹۵۸ بود که برای اولین بار علامت تجاری “سوبارو” معرفی شد. این اتومبیل بر اساس اتومبیل کوچک جدیدی که دولت ژاپن در حال ارتقا آن بود، طراحی شده بود. این اولین “کی کار” در ژاپن بود و سریعاً اعتبار خوبی برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد.
سوبارو ایمپرزا دابلیو آر ایکس (۱۹۹۳)

از همان ابتدا اف اچ آی یا همان سوبارو مهندسی مبتکرانه که به ندرت در صنعت موتوری ژاپن دیده شده بود را ارائه می کرد. اتومبیل فشرده سال ۱۹۶۵ به نام سوبارو وان هاندرد، اولین تولید انبوه کشور در خصوص رانش با چرخ های جلویی را به خوبی همچون موتور چهار سیلندر با کارکرد پیستون همزمان معرفی کرد. سوبارو ترکیب خود را بطور متداول به صورت موتور با سوخت داخلی مورب برگزید زیرا طرح متقارن آن، محورهای هم طول را فعال می کرد و از اینرو از فرمان نا متعادل که در اکثر نمونه های مشابه وجود دارد، اجتناب می شد.

در سال ۱۹۷۲ شرکت برای دومین بار  خلاقیت را در غالب رانش با چهار چرخ در مدل لیون ( جایگزین وان هاندرد) را ارائه کرد. بار دیگر موتورهای با پیستون همزمان را به کار گرفت. از آن موقع تا اوایل دهه ۱۹۹۰ با سه مرتبه تولید لیون، این مدل به مدل اصلی سوبارو تبدیل شد. این مدل به خوبی در آمریکا مورد استقبال قرار گرفت و درهای صادرات را گشود. همان ترکیب مکانیکی برای مدل لجسی ( ۱۹۸۹ ) و ایمپرزا ( ۱۹۹۳ ) به کار گرفته شد. اکنون ترکیب موتورهای با پیستون همزمان و رانش با چهار چرخ به علامت تجاری سوبارو تبدیل شده است.
سوبارو اس وی ایکس (۱۹۹۱)

شرکت سوبارو به منظور ارتقا تکنولوژی رانش با چهار چرخ و وجهه دینامیکی خود تیم مسابقه بریتانیایی را به کار گرفت تا مدل ایمپرزای پرفشار دبلیو آر ایکس را به یک اتومبیل رالی ارتقا دهند. این اقدام هنگامی که شرکت در مسابقه قهرمانی تولید کننده دبلیو آر سی برنده شد، به بار نشست. در بخش اتومبیل های مخصوص جاده، مدل دبلیو آر ایکس آتش جنگ دراز مدتی را با مدل لنسر میتسوبیشی برافروخت و هر دو با هم تکنولوژی اتومبیل های مخصوص جاده در ژاپن را فراتر از دسترسی اروپایی ها به پیش بردند.

زمانی زودتر در اواسط دهه ۱۹۸۰ شرکت سوبارو بسیار تلاش کرد تا ایی سی وی تی (  طرح مخابره دائم الکتریک کنترل شده) را بر اساس طراحی وان دورن هلند توسعه دهد. این طرح از سال ۱۹۸۷ در ابر کامپیوتر کوچک و سپس در کی کارهای این شرکت مورد استفاده قرار گرفت. با این وجود طرح ای سی وی تی مناسب حال رانندگان مدل های ایمپرزا و لجسی نبود و از اینرو شرکت سوبارو آن را رها کرد و به شرکت های هوندا و نیسان سپرد تا در این تکنولوژی به پیش روند. مهمتر از همه سازنده اتومبیل های کوچک باید بودجه خود در خصوص تحقیق و توسعه را عاقلانه به مصرف برساند.

تا قبل از سال ۱۹۹۰ شرکت سوبارو موقعیت خود در جایگاه های اتومبیل های سه تایر، کی کار، اتومبیل های فشرده ( ایمپرزا) و اتومبیل های دارای اندازه متوسط( لجسی) محکم کرده بود. تلاش شرکت در بخش اتومبیل های کوپه با مدل ایکس تی ۱۹۸۵ و اس وی ایکس ۱۹۹۱ چندان موفقیت آمیز نبود با این وجود هر دو دارای طراحی شگفت آوری بودند. پس از آن تلاش کرد تا با بهره جویی از اتومبیل های ورزشی فروش خود را افزایش دهد. از جایگاه لجسی خود سعی کرد به عنوان پیشرفت استفاده کند و فروش لجسی و فورستر را افزایش داد. مدل فورستر به عنوان اولین رابط بین مدل استیشن و اتومبیل های ورزشی قلمداد می شد. این تلاش ها رشد شرکت مخصوصاً در بازار آمریکا را تأمین کرد.

در بخش شراکت، شرکت سوبارو از اوایل سال ۱۹۶۸ به یک شراکت نزدیک با شرکت نیسان مبادرت کرد. هنگامی که شرکت نیسان توسط رنو خریداری شد، سهام ۲۰% آن در شرکت، به جنرال موتور واگذار شد. با این وجود رانش با چهار چرخ و موتورهای با پیستون همزمان از شراکت مدل های دو شرکت جلوگیری کرد. صرف نظر از ایمپرزا و ساب ناین تو ایکس برای فروش در بازار آمریکا، اقدام خاصی صورت نگرفت. در سال ۲۰۰۵ جنرال موتور سهام خود را به دلیل وخیم شدن اوضاع مالیش فروخت. بیشترین سهام متعلق به شرکت تویوتا بود.

تهیه و تنظیم:
سایت صنعت www.sanat.me


 

شرکت سیف خودرو

شرکت سیف خودرو در سال 1383 پس از تحقیق و بررسی بازار کشور در زمینه خودروهای خارجی به این نتیجه رسید که خلاء بزرگی در بازار خودرو حس می شود و آن هم وجود خودرویی امن، کم استهلاک ، کم مصرف و با تکنولوژی روز دنیا در ایران است.

از این رو شرکت سیف خودرو در همان سال با هدف تامین خودروهای سوبارو تاسیس گردید و در سال اول اقدام به واردات انواع خودرو سوبارو، تحت قرارداد نمایندگی رسمی از کشور ژاپن نمود.

و اکنون پس از گذار از رکود اقتصادی بازارهای جهانی اقدام به توسعه مراکز فروش و خدمات پس از فروش خود نموده است. این شرکت با بهره گیری از نیروهای مجرب دوره دیده و سرمایه گذاری عظیم در تامین قطعات، افتخار عرضه خدمات پس از فروش محصولات سوبارو ژاپن در ایران را دارد.

 سیف خودرو یکی از چندین شرکت اقماری هلدینگ فریکو میباشد. شركت فریکو در سال 1372 تأسیس گردیده و هم اکنون با داشتن 15 شرکت زیر مجموعه به فعالیت در سه گروه خودرو، صنایع غذایی و بازرگانی می پردازد.                                   

این مجموعه، نمادی آشکار از مشارکت بخش خصوصی در رشد صنعتی و اشتغال زایی و توسعه اقتصادی ایران اسلامی است كه البته با تأسيس دفاتر  متعدد در كشورهاي ديگر از جمله امارات متحد  عربی، افغانستان ، عراق ، ترکیه ، ارمنستان و تاجیکستان به توسعه گستره حضور جهاني خود مي انديشد.

در طول سالهاي فعاليت،‌ هولدینگ فریکو موفق گرديده طي مطالعه جامع بازار هدف و نياز سنجي گسترده در جامعه، با برنامه ریزی استراتژیک، بر بخشي از صنايع در جهت رفع نياز موجود تمركز نمايد و در اين مسير با استفاده از فرصتهای مطلوب بازار ، جايگاه خود را در كشور در بين رقبا ارتقا دهد و با شعار مشتري مداري و كيفيت محوري، در جهت توسعه بخشهای صنعتی و بازرگانی نقش آفريني نمايد.

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه