تاریخچه شرکت آلفا رومئو / آلفاموتور

 

در سال 1910 شرکتی تحت عنوان A.L.F.A برگرفته از عبارت :

Anonima Lombarda Fabbrica di Automobili

در محل قدیمی کارخانه اتومبیلسازی خارج از رده (داراک)در پورتلو تاسیس شد.

تصویر انتخابی برای علامت تجارتی شرکت جدید نیز یک حال و هوای کاملا میلانی برخوردار بود:

دایره ای با حاشیه آبی رنگ که در یک نیمه آن یک صلیب قرمز بر روی زمینه سفید و در طرف دیگر آن اژدهای ویسکونتی نقش بسته بود.

نخستین اتومبیلی که از خط شرکت آلفا خارج شد، مدل 24 HP بود که به وسیله جوزیه مروسی طراحی شده بود و در مجموع 300 دستگاه از آن ساخته شد.
این اتومبیل دارای یک موتور 4 سیلندر یک تکه به حجم 4084 سانتی متر مکعب بود وسوپاپ های آن در طرفین سرسیلندر L-Head قرار داشتند.

از آنجایی که درآن روز ها مسابقات اتومبیلرانی آسانترین راه جهت ارزیابی قابلیت اطمینان یک محصول تازه وارد به شمار میرفتند،مروسی مدل 15 HP را صرفا برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی سال 1911 آماده کرد.

ولی علاقه آلفا به ساخت اتومبیل های اسپرت به واقعی ترین شکل ممکن در مدل 40/60HP corsa آشکار شدکه دو سال یعد به بازار آمد.

این اتومبیل مسابقه ای ازموتوری به حجم 6082 سانتی متر مکعب با یک بلوک سیلندر دو تکه سود میبرد. که حداکثر قدرت آن در دور موتور 2400 دوردر دقیقه رقم جالب 82 اسب بخاربود.

اتومبیل مذکور نخستین حضور خود در میادین مسابقه را در رقابتی که اندکی پس از پایان جنگ جهانی اول برگزار شد جشن گرفت و طی سالهای 1920،1921 فاتح رقابت mugello شد.

مدل 40/60HP corsa دارای حد اکثر سرعتی باربر با 147 کیلومتر در ساعت بود.

همه این ماشین ها در موزه آلفا حضور دارند.

در این زمان یک تاجر ایتالیایی به نام نیکولا رومئو مالک شرکت آلفا شد ونام خود را برای همیشه به اتومبلیهایی که از خط کارخانه پورتللو خارج میشدند متصل کرد.
نخستین اتومبیل که به طور کامل با نام آلفارومئو وارد بازار شد، مدل 20/30 HP ES در سال 1920 بود.

این اتومبیل که به یک موتور 4 سیلندر به حجم 4250 سانتی متر مکعب قدرت میگرفت که سوپاپ های آن در طرفین سرسیلندر قرار داشتند و حداکثر قدرت آن در 2600 دور در دقیقه 67 اسب بخار بود که در آن زمان رقم قابل تحسینی به شمار میرفت.

این هم آلفا رومئو1920 20/30 hp es،این اولین آلفارومئو هست قبلی ها آلفا هستند و همونطور که گفتم پسوند رومئو ندارند.

RL- نخستین شاهکار:
تبدیل آلفارومئو به یک واحد تولیدی صنعتی طی سالهای 1923-1922 با معرفی شاهکار مروسی آغاز شد.

مدل افسانه ای RL با یک موتور شش سیلندر 3 لیتری با یک میل سوپاپ از بالا مجهز شده بود. تا سال 1926 و در مجموع 2640 دستگاه ازاین اتومبیل سریع و بسیار قابل اعتماد در تاسیسات پورتللو ساخته شد.

از مجموع این تعداد انواع مختلفی مانند دو مدل **** اسپرت اصیل RLN و RLSS توجه جهانیان را بسوی کودکان نوپای اتومبیل ساز میلانی معطوف کردند.

در موزه آلفا یک نمونه باشکوه از سری RL وجود دارد که بوسیله کاستانا برای یک مهاراجه هندی طراحی و ساخته شده بود.این اتومبیل روباز زیبا علیرغم وزن زیاد خود 1600 کیلوگرم دارای حدتکثر سرعتی بیشتر از 130 کیلومتر در ساعت بوده است.

در کنار این اتومبیل دو نمونه دیگر از مدل RLSS وجود دارند که مقام اول در مسابقه MilleMiglia در سال 1926 کسب کرده است.اتاق هر دو اتومبیل ها نیز توسط زاگاتو طراحی شده است.

نمونه های دیگری از سری RL که در مسابقات سالهای1923 و 1924 شرکت کردند.دومدل تارگافلوریو بودند که نخستین آن ها تقریبا فاتح بلامنازع مسابقه مشکل سیسیل شد.ومقام اول ،دوم و چهارم این رقابت را از آن خود کرد.

مدل دوم نیز در حالی که از موتور بزرگتر و دماغه ای به شکل پوزه بهره میبرد.حائز رتبه دوم،سوم و پنجم شد.

اتومبیل دیگری که با اقتباس از مشخصات فنی و طرح سری RL ساخته شد مدل RM بود.این اتومبیل به یک موتور 4 سیلندر دولیتری مجهز شده بود و در مجموع تعداد 500 دستگاه از آن ساخته شد که مدل روباز (کابریولت) آن با طراحی کاستانا در موزه آلفارومئو قرار دارد.

 

 

شرکت  آلفاموتور

...

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه