تاریخچه شرکت آئودی


 شركت خودروسازي آئودي نيز چون ديگر خودروسازان اروپايي پيشينه‌اي طولاني دارد و بيش از يك قرن پيش توسط آگوست هورچ آلماني درسال 1899 به وجود آمد كه اين شركت ابتدا نامش هورچ كمپاني بود و سال 1901 اولين خودروي خود را به كمك 15 كارگرش توليد كرد.

اين خودرو سرعتي معادل 32 كيلومتر بر ساعت داشت. سال 1909 آگوست هورچ شركت ديگري را به جاي شركت قبلي تأسيس كرد و آن را Audi ناميد كه در واقع ترجمه لاتين اسم خودش يعني هورچ بود. در اين زمان خودروهايي را توليد كرد مانند خودروي نوع A كه سرعتي برابر با 22كيلومتر برساعت داشت.

همچنين با چند خودرو درمسابقات رالي نيز شركت كرد. با شروع جنگ جهاني اول شركت آئودي مجبور به توليد وسايل جنگي شد. آگوست هورچ سال 1920 از مديريت شركت آئودي كناره‌گيري كرد اما به عنوان عضوي از هيات مديره باقي ماند.

در سال 1929 خودروي 6 سيلندر 4655 و سال 1929 خودروهاي مدل Derseden و Zwickau را عرضه كرد. در همين سال خودروهاي 4 و 6 سيلندرديگري را تحت ليسانس شركت پژو روانه بازار كرد. سال 1930 شروع به توليد خودروهايي كوچك كرد و در اين زمان 9‌/‌17 درصد از بازار خودروي آلمان را در اختيار داشت. با شروع جنگ جهاني دوم همانند ديگر خودروسازان دنيا، شركت آئودي به توليد جنگ افزار و خودروهاي جنگي پرداخت و خودروهاي جنگي مدل IFAF و IFAF8 را توليد كرد.

پس از جنگ جهاني دوم درسال 1958 شركت بنز حدود 87 درصد از سهام اين شركت را خريداري كرد و سال 1959 مابقي سهام شركت را نيز خريد، اما پس از آن در سال 1964 شركت Volkswagen 50 درصد سهام آئودي را از شركت بنز خريداري كرد و شركتي را با همان نام راه‌اندازي كرد و محصولاتي را با همان نام قديمي توليد و عرضه كرد و مدل‌هايي چون مدل 60، مدل 75 و مدل 80 و مدل 90 را عرضه كرد. سال 1969 شركت به NSU پيوست و به NSU Audi تغيير نام داد.

اين شركت سال 1972 خودروي مدل 80 FOX و سال 1974 خودروي مدل آئودي 50 را عرضه كرد. پس از آن خودروهاي ورزشي 6 S و 8 Sرا توليد كردند كه در مسابقات رالي به موفقيت‌هاي چشمگيري نيز دست يافتند.

سال 1986 شركت آئودي خودروي مدل 80 خود را بهبود بخشيد و نمونه جديد و پيشرفته‌اي از آن ارائه كرد كه با استقبال خوبي مواجه شد و سال 1982 تا 1987 خودروهاي سري آئودي 5000 را روانه بازاركرد.

در سال 1991 شركت آئودي براي سومين سال پي‌درپي دربازارهاي آمريكا به بالاترين ميزان فروش خود دست يافت و اين رشد و افزايش فروش شركت تا سال 2008 با دستيابي به بازارهاي آسيا ادامه داشت. به‌طوري كه حدود 60 درصد بازار آسيا را به دست گرفت.

شركت آئودي اولين توليدكننده خودروهاي تمام گالوانيزه در جهان است، همچنين صاحب خودروي A8 با بدنه تمام آلومينيومي است.

اين شركت همچنين داراي خودروهايي با بالاترين قدرت موتور نيز هست. علاوه براين آئودي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان خودروهاي ورزشي، همچنين درتوليد خودروهاي الكتريكي نيز سرآمد است.

منبع:
HISTORY of AUDI


 

هنگامی كه August Horch در سال 1910 اولین اتومبیل خود بنام Audi نوع B را تولید كرد با موفقیت زیادی روبرو شد.

پس از آن Horch در سال 1911 با Audi B وارد مسابقات Austrian Alpine شد او رهبری یك تیم از رانندگان را كه در بین آنها 2 تن از مهندسانش به نامهای Graumuller و Lange نیز حضور داشتند بر عهده داشت.آنها موفق شدند مسابقه را بدون هیچ خطائی به پایان برسانند.آنها سال بعد نیز با همین اتومبیل وارد مسابقات شدند و پس از ان در سال 1913 آنها با Audi C در مسابقات شركت كردند.آن سال Audi C برنده مسابقات شد و در سال بعد نیز با برنده شدن نوع C این اتومبیل با نام Alpensieger (برنده Alpine) شهرت یافت.

از دیگر مدلهای Audi قبل از جنگ نوع E,D بودند كه در تعداد محدودی تولید میشدند.

با آغاز جنگ جهانی اول در سال 1914 آیودی شروع به تولید كامیون های دو تنی بر روی شاسی تقویت شده نوع C و همچنین وسایل نقلیه جنگی نمود.تولید انواع D و C و E پس از جنگ نیز ادامه یافت و در كنار آنها مدل جدید نوع G نیز تولید شد. اما علاقه شخصی Horch در طی جنگ به دلیل عدم وجود خلاقیت كاهش یافت و او در سال 1920 Audi را ترك كرد.

در سال 1922 نوع G جایگزین نوع C شد و دو سال بعد Audi شروع به ساخت اتومبیلهای شش و هشت سیلند كرد. در سال 1928 به دلیل عدم موفقیت نوع Imperator R به نظر میرسید كه این آخرین مدل Audi باشد زیرا پس از آن زمان شروع به مونتاژ اتومبیلهای دیگر تولید كنندها نمود.

همچنین در سال 1928 بود كه J.R.Rasmussen از D.K.W قسمت عمده سهام شركت را خریداری كرد. او امتیاز تولید و طراحی را به Rickendbackbr از امریكا داد.موتورهای آلمانی ساخته شده از این نوع در مدلهای بعدی Audi استفاده شدند.

در سال 1931 یك Audi كوچكتر با شاسی D.K.W و موتور 1100cc Peugeot ساخته شد و سال بعد این Audi بهمراه D.K.W و Wanderer و Horch عضو Auto-[not allowed]شد.پس از آن دو مدل موتورهای Wanderer ساخته شدند و تا قبل از جنگ جهانی دوم فروش خوبی داشتند.

پس از جنگ جهانی Audi تبدیل به یك اتومبیل ملی شد و كارخانه آن در Zwickau برای ساخت اتومبیلهایی كه بر اساس طرح D.K.W ساخته می شدند بكار گرفته شد.

این وضع تا سال 1949 كه Auto [not allowed]مجددا با سهام داری بیشتر Mercedes Benz تاسیس شد , ادامه یافت. پس از آن نام Audi تا سال 1965 كه VolksWagen اكثریت سهام آنرا خریداری كرد, از بین رفته بود.

در پایان سال 1968 فروش آیودی افزایش یافت و تنوع مدلهای آن طور قابل توجهی زیاد شد.

در سال 1969 آیودی با N.S.U تركیب شد و Audi N.S.U. Auto [not allowed]را بوجود آورد.اگر چه در 8 سال بعد تولیدات N.S.U كاهش یافت ولی تحت نظارت VolksWagen آیودی به پیشرفت و توسعه خود ادامه داد و در ماه می 1973 تعداد اتومبیلهای فروخته شده آیودی به یك میلیون رسید.

از جمله نقاط برجسته تكنیكال این شركت موتور پنج سیلندری بود كه در اواخر دهه 1970 بر روی سری 100 عرضه شد.همچنین توربو شارژ 4WD كه در مدل Quattro در سال 1980 و 1981 استفاده شد. از دیگر نقاط قوت این شركت بود.

Audi Quattro و Quattro Sport كه هر دو فوق العاده خوب و قدرتمند بودند.موفقیت این مدلها تقریبا موفق به فتح تمامی مسابقات می شدند. این امر سبب شد كه Audi و VolksWagen مدل های زیادی از اتومبیل های خیابانی را تولید كنند.

چهار حلقه موجود بر روی آرم Audi بیان گر چهر شركتی است كه در Auto [not allowed]با یكدیگر متحد می باشند.

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه