تاریخچه شرکت بی ام دبلیو / پرشیا خودرو


BMW حروف اختصاری کلمات آلمانی: Bayerische Motoren Werke و انگلیسی: Bavarian Motor Works میباشد. گروه خودرو سازی BMW یک شرکت بزرگ و فعال در زمینه خودروسازی ، دوچرخه و موتور سیکلت سازی و طراحی و تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف می باشد که در سال 1916 تأسیس گردیده است. دفتر اصلی شرکت BMW در شهرمونیخ ایالت باواریای آلمان واقع شده است. همچنین تملک برند تجاری خودروهای Mini و Rolls-Royce نیز متعلق به شرکت BMW می باشد. موتور سیکلتهای این شرکت با برندهای BMW Motorrad و Husqvarna تولید می شوند. در سال 2010 گروه خودروسازی BMW تعداد 1,481,253 خودرو و 112,271 موتورسیکلت تولید کرده است.

 

عنوان BMW در سال 1917 ، با بازسازی شرکت هواپیما سازیRapp Motorenwerke aircraft و با هدف تولید موتور هواپیما متولد شد. با پایان جنگ جهانی اول در سال 1918 و بموجب قطعنامه نظامی ورسای ، BMW مجبور شد تولیدهای موتور هواپیما را متوقف کرده و تا سال 1923 به تولید موتورسیکلت مشغول شود. با برداشته شدن تحریمها در سال 1927 ، این شرکت آغاز به تولید خودرو نمود.

اولین خودروی BMW که با موفقیت گام بر روی جاده ها برداشت Dixi بود که بر پایه خودروی انگلیسی Austin 7 ساخته شد.

خودروی Dixi با موتور 4 سیلندر خطی 747 سی سی

خودروی Austin 7

لوگوی دایره ای شکل آبی – سفید BMW در واقع شکل تکمیل شده آرم کمپانی هواپیما سازی Rapp Motorenwerke aircraft بوده و از طرفی دیگر یادآور پرچم آبی – سفید ایالت باواریا نیز می باشد.

در اولین تبلیغ BMW در سال 1929 ، این لوگو (12 سال بعد از ابداع آن) ، بصورت حرکت ملخهای سفیدرنگ یک هواپیما در آسمان آبی به نمایش درآمد.

در سال 1918 اولین دستاورد باارزش BMW در موتور سازی ، ساخت موتور آب خنک 6 سیلندر خطی IIIa برای هواپیما بود که در ارتفاعات زیاد عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می گذاشت و در دهه 1930 با تجهیز نظامی ارتش آلمان ، دوباره ساخت موتور هواپیما در دستور کار BMW قرار گرفت.

در سال ۱۹۵۹ بخش خودرویی کارخانه با مشکلات مالی مواجه شد و سهامداران باید تصمیم می گرفتند که تولید خودرو را ادامه دهند یا کارخانه را معلق کنند. آن ها پس از بررسی ها، تصمیم گرفتند به کار خود ادامه دهند. BMW حقوق تولید خودرویی ایتالیایی به نام Iso Isetta را خریداری نمود. تولید این خودروی کوچک با قوای محرکه ی موتورسیکلت های BMW باعث سود دهی و موفقیت نسبی دوباره ی کارخانه شد و آن را از ورشکستگی نجات داد. در همان سال بود که ۴۵٪ سهام این شرکت توسط خانوادهٔ کوانت (Quandt) خریداری شد و بقیه نیز به صورت عمومی به مردم واگذار شد.

خودروی BMW 300 یا Isetta با موتور تک سیلندر 4 زمانه – 298 سی سی و حداکثر سرعت 85 کیلومتر در ساعت

BMW در سال 1966 کارخانه ی Hans Glas واقع در دینگل فینگ آلمان را خریداری نمود. چنین معروف شده که دلیل اصلی خریداری این کارخانه، دستیابی به دانش تولید تسمه تایم برای موتورهایی با میل سوپاپ در بالا (OHC) ، بوده است واز آن پس خودروهای Hans Glas با آرم BMW عرضه می شدند.

در سال ۱۹۹۲ BMWشروع به خریداری یک تاسیسات عظیم طراحی در کالیفرنیای آمریکا کرد که پیش از این متعلق به استودیو DesignworksUSA بود. تملک کامل این تاسیسات تا ۱۹۹۵ به طول انجامید. BMW در سال ۱۹۹۴ گروه انگلیسی روور (Rover)، شامل برند های تولیدی روور، لندروور و MG را خریداری کرد. پس از شش سال زیاندهی شدید در سال ۲۰۰۰ BMW تصمیم به فروش روور گرفت . MGو روور به کنسرسیوم فینیکس (Phoenix) و لندروور به کمپانی فورد فروخته شد. ولی BMW در مقابل ، حقوق مربوط به مینی را به دست آورد.

در سال ۲۰۰۲ طراحی خودروهای BMW دچار تغییرات چشمگیری شد. از آن جمله می توان به طرح های رادیکال BMWسری ۷ و BMW Z4 به وسیله Chris Bangle سرطراح معروف BMW اشاره کرد. در فوریه ۲۰۰۹ کریس بنگل اعلام کرد پس از هفده سال از BMW جدا خواهد شد. از آن زمان Adrian van Hooydonk, هلندی که معاون و دست راست کریس بنگل به شمار می رفت جایگزین او در سمت رئیس بخش طراحی BMW شده است.


شرکت پرشیا خودرو

پرشیا خودرو نامی است آشنا برای هر کس که لذت محض رانندگی را با خودرو های بی همتای BMW در پهنه گسترده کشور ایران تجربه میکند. امکانات خدمات فنی شرکت در مساحتی بسیار بزرگ و تجهیزاتی که نمونه آن در خاورمیانه کم نظیر است، و با دستان پرتوان کادر کارشناسی و متخصص این شرکت که جملگی از امکان برخورداری از بالاترین سطوح آموزشی در کمپانی BMW بهره برده اند، تضمین کننده کیفیت خدمات و رضایت مشتریان BMW در ایران است.

سابقه فعالیت این شرکت در ایران، به سال 1383 تحت نام موسسه نوریانی و ادامه فعالیت آن از سال 1386 با نام پرشیا خودرو بعنوان نماینده انحصاری شرکت BMW در ایران برمیگردد. از آن زمان تا کنون پرشیا خودرو همواره سعی داشته تا در کنار برند معتبر BMW هویت خود را بعنوان احیا کننده ارزشهای والای سازمانی و احترام به حقوق مشتری در کشور ایران به اثبات برساند. اگرچه تاریخ فعالیتهای این شرکت با سرمایه ای بسیار عظیم، پر از فراز و نشیب و چالشهایی در عرصه تحریمهای بین المللی بوده است، اما مدیریت نوین این شرکت مفتخر است که هم اکنون در بخش اقتصاد خصوصی در کشور ایران، بر چالشها فائق آمده، پرچم دار این نام معتبر است و با قبول ضمانتی کامل و گسترده که خدمات پیش از خرید و پس از فروش را شامل میشود، به تعهد خود در قبال مشتریان و کسب اعتماد و اطمینان آنان پایبند است.

در بین خودروسازان بزرگ دنیا، BMW پرچم دار نوآوری و موفقیت در مدیریت کلان صنعت خودرو بوده است. مدیریت نوین پرشیا خودرو نیز متعهد است تا با افزایش بهره وری در کادر نیروی انسانی خود این نام هیجان انگیز را سربلند نگاه دارد.

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه