تاریخچه شرکت جک / کرمان موتور


جک مخفف جیانگهوای اتومبیل کو Jianghuai Automobile Co، نهمین خودروساز بزرگ چین است که تحت مالکیت دولت این کشور فعالیت می‌کند.

تاریخچه جک توجوی b
شرکت خودرو سازی جک (JAC) یکی از تولید کنندگان بزرگ چین است که از سال ۱۹۶۴ فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت در ابتدای فعالیت خود به تولید خودروهای سنگین تجاری مبادرت می ورزید تا سال ۲۰۰۰ که نمونه های اس یو وی (SUV) و ون های (MPV) این شرکت نیز به بازار داخلی عرضه گشت و سرانجام در سال ۲۰۰۷ وارد بخش تولید خودروهای سبک و حتی صادرات آن به کشورهای دیگر نمود. یکی از محصولات این شرکت که توسط پینین فارینا (Pininfarina) طراحی شده است توجوی (Tojoy) نام دارد . توجوی (Tojoy) خودرویی چهاردر بدون صندوق (Hatchback) دیفرانسیل جلو (FF Layout) است که در گروه خودروهای B کلاس قرار دارد و دارای پیشرانه چهار سیلندر ۱۳۰۰ سی سی با توان ۹۳ اسب بخار hp می باشد( این پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن است). به تازگی شرکت کرمان خودرو این خودرو را جایگزین خودروهای هیوندای – آوانته (Hyundai Avante) و ورنا (Verna) نموده که در اصل قصد تصاحب بخشی از بازار خودروهای کوچک اسپرت را داشته . از رقبای جک – توجوی (Jac Tojoy) می توان به پژو – ۲۰۶ (Peugeot 206) ، کیا – ریو (kia Rio) و تندر ۹۰ (Tondar 90) اشاره کرد.



شرکت کرمان موتور

شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) در اسفند سال ۱۳۷۳ تاسیس و در اسفند ماه همان سال تحت شماره ۱۱۱۴۷۶ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. دفتر مرکزی شرکت در کیلومتر ۱۶ جاده مخصوص کرج واقع و هدف از تاسیس شرکت به موجب ماده ۲ اساسنامه عبارتست از:

ساخت، مونتاژ و فروش اتومبیل سواری، و ارائه خدمات بعد از فروش محصولات.
انجام هرگونه عملیات و اقدام تجاری و فعالیتهای مربوط که بطور صریح، ضمنی و یا تقسیم در رابطه با اهداف پیش بینی شده باشد.

اين شركت با استفاده از نيروهای مجرب اقدام به استخدام و آموزش نيروهای جوان در داخل و خارج كشور نمود و با جديت فراوان خط توليد خودرو دوو سی یلو را در كارخانه توليدی واقع در منطقه ويژه اقتصادی ارگ جديد ايجاد و اقدام به مونتاژ و توليد اين خودرو نمود. اين مهم با فراهم كردن كليه امكانات در مراحل جوشكاری بدنه، رنگ و تزئينات نهائی در كارخانه به مرحله عمل درآمد.

اين شركت با توجه به حضور متخصصان با تجربه و اعتماد به توانائی خود در سال ۱۳۷۹ توانست خط توليد مدلی ديگر از خودروهای شركت دوو را به منظور گسترش فرهنگ صرفه جوئی در مصرف سوخت و حفظ محيط زيست كه مطابق با بالاترين استانداردهای زيست محيطی طراحی و ساخته شده است موسوم به دوو ماتیز راه اندازی و اين خودرو را كه تمام مراحل توليدات آن در داخل انجام می شود به بازار عرضه كرد.

مهمترین استراتژی شرکت، تولید خودروی جدیدی به نام لیفان بود که مدل لیفان ۵۲۰ آن با حجم موتور ۱.٦ ليتر و بصورت بنزين سوز در سال ۱۳۸۷ روانه بازار شد.
اين خودرو دارای استاندارد آلايندگی EURO3 می باشد كه مورد تائيد اداره استاندارد و محيط زيست قرار گرفته است. در سال ۱۳۸۸ مدل جديدتری از ليفان به نام لیفان ۵۲۰آی، روانه بازار شد و با استقبال بی نظيری روبرو شد.

شركت در راستای جلب نظر مشتريان و گرفتن قسمت بيشتری از بازار خودرو و با توجه به استقبال بی نظير مصرف كنندگان از خودرو لیفان ۵۲۰ و ۵۲۰آی، در اواخر سال ۱۳۸۹ محصول جديدتری از اين نوع خودرو به نام لیفان ٦۲۰ با حجم موتور ۱.٦ را توليد و وارد بازار كرد كه از تكنولوژی روزتر و ادوات و وسايل جانبی و تزئينی بهتری بهره مند می باشد. و هم اكنون توليد اين خودرو با حجم موتور ۱.۸ ادامه دارد.

آخرين و جديدترين محصول شركت كرمان موتور خودروی جديدی به نام توجوی از شركت جی ای سی می باشد كه در اواخر سال ۱۳۹۰ رونمايی شد. اين خودرو با حجم موتور ۱.۳ كاملا همگام با استانداردهای روز اروپايی می باشد و در سال ۲۰۰۹ موفق به دريافت جايزه بهترين خودرو كامپكت از مؤسسه J.D.Power شد.

مسئولين و دست اندركاران اين شركت با اتكاء به خداوند سبحان و پشتوانه تجارب ارزشمند خود، توسعه و گسترش توليدات، تنوع توليدات همگام با تكنولوژی روز جهان و ايجاد زمينه های مناسب برای حضور در بازارهای جهان را مد نظر قرار داده و با الطاف الهی تا نيل به اهداف از پای ننشستند.

با توجه به توسعه توليد خودرو در شركت كرمان موتور و بالا رفتن تعداد توليد انواع خودرو در آينده ای بسيار نزديك، شركت احتياج به نمايندگيهای خدمات پس از فروش دارد كه اين نمايندگيها بايد تمام وسايل و ابزار و تجهيزات مكانيزه روز دنيا را دارا باشند . به همين دليل، شركت با توجه به حمايت مصرف كننده، قصد تجهيز و مكانيزه كردن تمام نمايندگيهای مجاز خود را دارد تا مشتريان در كمترين زمان ممكن از اين خدمات بهره مند شوند. اميد است در آينده ای نزديك شاهد موفقيت هرچه بيشتر اين شركت و افزايش تيراژ توليد محصولات و ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتريان گرامی باشيم.


مجموعه ای که از آن با نام گروه کرمان خودرو یاد میکنیم با نام صنایع خودروسازی کرمان در دیماه ۱۳۶۹ با اعتقاد به اینکه:

در هر عرصه ای که وارد می شویم از نظر کیفیت در رتبه نخست قرار می گیریم و از نظر سرعت عمل و چابکی نظیر موسسات کوچک اقدام می نمائیم.هر زمان با مشتری مواجه می شویم با تبسم و احترام به دیدگان او نگریسته جلب رضایت او را وظیفه خود می دانیم.

فعالیت خود را در زمینه واردات مدلهای مختلف خودروهای دوو آغاز نمود، پس از استقبال پرشمار و روز افزون مشتریان از محصولات در راستای تحقق اهداف اولیه، جذب سرمایه گذاری خارجی و قرار گرفتن در چرخه صنعت تولید خودرو طرح تولید خودرو در ارگ جدید به اجرا در آمد.

عملیات اجرایی این پروژه عظیم در فروردین ماه ۱۳۷۲ در یکی از محرومترین نقاط کشور در زمینی لم یزرع در قلب کویر که امروزه آنرا بنام منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید می شناسیم آغاز گردید.

علت اصلی انتخاب این منطقه، محرومیت فوق العاده آن بوده است، با این دیدگاه که تاسیس یک کانون اقتصادی باعث ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، محرومیت زدایی، امنیت و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت خواهد شد که عملا نیز به این هدف دست یافته ایم.

پس از خرید کارخانجات خودروسازی دوو توسط GM آمریکا، مدیریت جدید "جی ام دوو" به دلیل تحریم آمریکا از ادامه همکاری با شرکت کرمان موتور خودداری نمود و این فرصت جدیدی برای شرکت ایجاد نمود تا صنایع خودروسازی کرمان با دو شرکت بسیار بزرگ اروپائی و کره ای نسبت به توسعه فعالیتهایش اقدام نماید.

این شرکتها عبارتند از شرکت فولکس واگن چهارمین خودروساز جهان و شرکت هیوندای که رتبه هفتم جهان را دارا می باشد. علاوه بر اینها قرارداد نمایندگی انحصاری با شرکت M.A.N آلمان که بزرگترین کامیون ساز دنیا می باشد نیز منعقد گردیده و فعالیتهای اجرایی آن توسط شرکت آورین خودرو که از زیر مجموعه های گروه کرمان خودرو است در حال پیگیری می باشد.

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه