تاریخچه شرکت هافي موتور / خودروسازی بم


هافي لوبواز سال 2003 توسط توليدكنندگان چيني ساخته شده است كه طراحي آن در ايتاليا انجام شده است. پايه و اساس اسكلت بندي اين ماشين بر اساس شركت انگليسي لوتو س است.


در روسيه نام اين ماشين Hafei Brio است.در سري لانكا اين ماشين به عنوان Micro Trend به بازار عرضه شده است. در مالزي به عنوان Naza Sutra  به بازار عرضه شد در تايلند Naza Sutra  با نام Naza Fora به بازار عرضه شد.


شركت هاربين هافي يكي از معتبر ترين مجموعه هاي خودرو سازي در چين ميباشد.

 
 avic i كه بعنوان يكي از زير مجموعه هاي صنايع دفاع جمهوري خلق چين تحت عنوان در سال 1995 وبه منظور توليد خودرو تاسيس گرديده است.


در حال حاضر ظرفيت توليد رسمي اين خودرو ساز 325000 دستگاه انواع خودروي سواري ،ون، وانت میباشد. اين شركت در سال 2007 ميلادي تعداد 30 هزار دستگاه از توليدات خود را به 40 كشور جهان صادر نموده است. از جمله خريداران عمده محصولات شركت هافي كشورهاي مالزي ،ويتنام،اوكراين،روسيه وبوليوي می باشد.


صنايع خودرو سازي وستي يكي از شركتهاي زير مجموعه گروه صنعتی كرمان خودرو بوده كه از اوایل سال 1387 فعاليت خود را در زمينه توليد وعرضه خودرو آغاز نموده است. شعار واستراتژي اين شركت تولید خودرو كم مصرف ،محيط زيست سبز ميباشد و هم اكنون ودر راستاي استراتژي بيان شده قراردادهمكاري في   کشور چین وصنایع خودرو سازی وستی در زمینهHAFEI MOTOR مابين شرکت  فروش تكنولوژي وتوليد خودروي كم مصرف منعقد شده است.


این شرکت يكي ازمعتبر ترين شركتهاي خودرو ساز کشور چين بوده که اولين محصول اين شركت با نام تجاري لوبو را به بازار عرضه میکند.
 


شرکت خودروسازی بم

به منظور دستیابی به فن آوری پیشرفته در صنعت خودروسازی کشور و با هدف ایجاد شرایط لازم برای احداث خط تولید خودرو منطبق با استاندارد های معتبر جهانی در سال 1381 تاسیس گردید.

 

تجارب جهانی نشانگر آن است که ایجاد صنایع خودرو سازی در نقاط دور از مرکز باعث ایجاد شهرهای بزرگ و مراکز مهم اقتصادی در آن مناطق میشود.تاسیس شرکت خودرو سازان بم در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و تبدیل این منطقه به قطب صنعتی تولید خودرو در کشور آثاری فراتر از حد پیش بینی شده را در منطقه جنوب شرقی کشور به نمایش گذاشته شده است. انعقاد قرارداد شرکت خودرو سازان بم و همکاری مشترک با فولکس واگن آلمان که دارای رتبه چهارم در صنعت خودروسازی جهان است می تواند باعث تقویت تکنولوژی صنعت خودرو در کشورمان شود و آثار مهمی در ارتقاء فن آوری صنعت خودرو سازی ایران در پی داشته باشد.


شرکت خودروسازان بم نخستین بخش خصوصی در کشور میباشد که همکاری مشترک با یک شرکت خودروساز معتبر جهانی را آغاز کرده است. کارخانه خودروسازی بم از سال  1382 در زميني با مساحت 2089775 مترمربع با ظرفیت تولید سالیانه 120000 دستگاه خودرو در فاز اول احداث گردید. مساحت سالن بدنه اين كارخانه 35000 مترمربع، تغذيه بدنه سازي 270000 مترمربع، سالن رنگ 48000 مترمربع، سالن تزئينات 35000 مترمربع و سالن تغذيه تزئينات 27000 مترمربع پيش بيني گرديده است. ظرفيت توليد سالانه اين كارخانه در فاز 2 به تعداد 400000 دستگاه خودرو افزايش ميابد.
حفظ محیط زیست ،جلوگیری از اتلاف انرژی و سوخت به عنوان ثروت ملی و آرامش و راحتی انسان ها از جمله نکاتی است که فن آوری جدید خودرو به دنبال آن میباشد.ارائه خدمات پس از فروش اگرچه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لیکن تولید محصولی که کمترین نیازبه خدمات پس از فروش را داشته باشد دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه شود.
شرکت خودرو سازان بم به مدد اندیشه خلاق و بازوان توانمند فرزندان شما گام های بلندی در سازندگی و عمران محور جنوب شرقی کشور برداشته است و با انعقاد قرداد همکاری مشترک تولید خودرو با فولکس واگن آلمان خطوط تولید خودروهای فولکس واگن را با پیشرفته ترین و برترین فن آوری در دست احداث دارد.

 

شرکت خودرو سازان بم به موازات تولید خودروهای فولکس واگن در ایران، نمایندگی انحصاری  شرکت فولکس واگن آلمان برای خودرو های سواری در کشورمان را نیز به عهده دارد.
احداث کارخانه خودروسازان بم و دستاوردهای موفقیت آمیز این شرکت در جلب مشارکت فعالان خودروسازی جهان حاکی از آن است که در آینده ای نزدیک شرکت خودروسازان بم در پهنه ای فراتر از مرزهای ایران عزیز فعالیت خواهد نمود.


برنامه هاي آتي شركت
برنامه هاي شركت بم خودرو در نيل به اهداف يادشده عبارتند از:
توليد با كيفيت با استفاده از تكنولوژي هاي جديد
بومي كردن توليد
توسعه بازارهاي داخلي و خارجي
خدمات دامنه د ار به مشتريان
 


همكاري با هافي موتور    
خودروسازان بم يكي از شركتهاي زير مجموعه گروه صنعتی كرمان خودرو بوده كه از اوایل سال 1381 فعاليت خود را در زمينه توليد وعرضه خودرو آغاز نموده است. شعار واستراتژي اين شركت تولید خودرو كم مصرف محيط زيست سبز ميباشد و هم اكنون ودر راستاي استراتژي بيان شده قراردادهمكاري في مابين  کشور چین شركت HAFIE MOTOR و شركت خودروسازان بم در زمینه فروش تكنولوژي وتوليد خودروي كم مصرف منعقد شده است.

این شرکت يكي ازمعتبر ترين شركتهاي خودرو ساز کشور چين بوده که اولين محصول اين شركت با نام تجاري لوبو را به بازار عرضه میکند.



تاریخچه كرمان خودرو    
مجموعه اي كه از آن با نام گروه كرمان خودرو ياد ميكنيم با نام صنايع خودروسازي كرمان در ديماه 1369 با اعتقاد به اينكه :
 
در هر عرصه اي كه وارد مي شويم از نظر كيفيت در رتبه نخست قرار مي گيريم و از نظر سرعت عمل و چابكي نظير موسسات كوچك اقدام مي نمائيم .
 
هر زمان با مشتري مواجه مي شويم با تبسم و احترام به ديدگان او نگريسته جلب رضايت او را وظيفه خود مي دانيم .
 
فعاليت خود را در زمينه واردات مدلهاي مختلف خودروهاي دوو آغاز نمود ، پس از استقبال پرشمار و روز افزون مشتريان از محصولات در راستاي تحقق اهداف اوليه ، جذب سرمايه گذاري خارجي و قرار گرفتن در چرخه صنعت توليد خودرو طرح توليد خودرو در ارگ جديد به اجرا در آمد .
 
عمليات اجرايي اين پروژه عظيم در فروردين ماه 1372در يكي از محرومترين نقاط كشور در زميني لم يزرع در قلب كوير كه امروزه آنرا بنام منطقه ويژه اقتصادي ارگ جديد مي شناسيم آغاز گرديد .
 
علت اصلي انتخاب اين منطقه ، محروميت فوق العاده آن بوده است ، با اين ديدگاه كه تاسيس يك كانون اقتصادي باعث ايجاد اشتغال ، رونق اقتصادي ، محروميت زدايي ، امنيت و در نتيجه جلوگيري از  مهاجرت خواهد شد كه عملا نيز به اين هدف دست يافته ايم .
 
پس از خريد كارخانجات خودروسازي دوو توسط GM آمريكا ، مديريت جديد " جي ام دوو " به دليل تحريم آمريكا از ادامه همكاري با شركت كرمان موتور خودداري نمود و اين فرصت جديدي  براي شركت ايجاد نمود تا صنايع خودروسازي كرمان با دو شركت بسيار بزرگ اروپائي و كره اي نسبت به توسعه فعاليتهايش اقدام نمايد .
 
اين شركتها عبارتند از شركت فولكس واگن چهارمين خودروساز جهان و شركت هيونداي كه رتبه هفتم جهان را دارا مي باشد . علاوه بر اينها قرارداد نمايندگي انحصاري با شركت M.A.N آلمان كه بزرگترين كاميون ساز دنيا مي باشد نيز منعقد گرديده و فعاليتهاي اجرايي آن توسط شركت آورين خودرو كه از زير مجموعه هاي گروه كرمان خودرو است در حال پيگيري مي باشد.

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه