تاریخچه شرکت سانگ یانگ / رامک خودرو


سانگ یانگ
کشور: کره جنوبی
شرکت مادر: ماهیندرا ( هند)، ۰۳/۷۰%
عنوان تجاری: سانگ یونگ
مکان: مرکز و کارخانه اصلی: پونگتیک



سانگ یانگ سازنده کوچکترین اتومبیل ها در کره و متخصص در اتومبیل های مخصوص جاده می باشد. این شرکت با تکنولوژی انتقال یافته از مرسدس بنز، اتومبیل های مخصوص جاده را در طول چند سال از جایگاه ابتدایی توسعه داد. همچنین اولین اتومبیل لوکس و محبوب کره یعنی سدان لوکس چیرمن را به خاطر داشته باشید.

قبلاً از سال ۱۹۹۸صاحب شرکت دوو و سپس از سال ۲۰۰۴ صاحب اس ای آی سی (SAIC) چینی بود. در اوایل سال ۲۰۰۹ شرکت سانگ یونگ دوباره در امانت دادگاه قرار گرفت.


تاریخچه سانگ یانگ به سال ۱۹۵۴ زمانیکه شرکت هادونگوان موتور راه اندازی شد، بر می گردد. بعد ها این شرکت به دونگ ای تغییر نام یافت. این شرکت در دهه ۱۹۷۰ تولید کننده کامیون های تجاری، ماشین های آتش نشانی و دیگر اتومبیل های مخصوص بود.

در اوایل دهه ۸۰ شرکت دانگ ای سازنده اتومبیل های ورزشی یعنی کووا را که اتومبیل های چهارچرخ را تحت امتیاز شرکت جیپ تولید می کرد، خرید. این شرکت در سال ۱۹۸۶ به سانگ یانگ تغییر نام داد.
سانگ يانگ موسو (۱۹۹۳)

نقطه عطف شرکت در سال ۱۹۹۱ بود، زمانیکه این شرکت توافق نامه همکاری فنی با شرکت مرسدس بنز امضا کرد و بر اساس آن تکنولوژی موتور های آن را منتقل می کرد و وسایل نقلیه سبک را توسعه می داد. این اقدام به تعداد زیاد اتومبیل های سانگ یانگ و اتومبیل های ورزشی که با موتور استریت سیکس مرسدس کار می کرد، منجر شد. مدل های ماسو سال ۱۹۹۳ و کوراندو سال ۱۹۹۶ بطور موفقیت آمیزی درهای صادرات را گشودند. کمی بعد، شرکت مرسدس حتی به سانگ یانگ کمک کرد تا اولین اتومبیل سواری خود یعنی لیموزین لوکس را بر اساس گروه ای (E-class) خود توسعه دهد.
سانگ يانگ چیرمن (۱۹۹۷)

سانگ یانگ به منظور تولید موتور های مرسدس، دومین کارخانه خود را در چانگوان ساخت. افراط در توسعه منجر به بدهی های اساسی شد و در نهایت در بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۸ شرکت ورشکست شد. سپس این شرکت تحت اختیار دوو قرار گرفت. با این وجود، در سال ۲۰۰۰ شرکت دوو نیز تحت اختیار دادگاه رفت. سانگ یانگ با منفعت از تجارت اتومبیل های ورزشی خود و چشم انداز بهتری از بازار جهانی اتومبیل های وزرشی، از سوی طلبکاران خود پشتیبانی شد و از نفوذ دوو خارج شد.

 در سال ۲۰۰۴ سازنده چینی یعنی اس ای آ سی (SAIC) ، سهام عمده در سانگ یانگ را خرید و مالک آن شد. با این حال شرایط مالی شرکت بهبود نیافت. با از دست دادن ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا در سال ۲۰۰۸ شرکت در معرض واگذاری قرار گرفت و درخواست حمایت از شرکت شعبه کره ای خود را داشت. در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت تولیدکننده کامیون در هند یعنی ماهیندرا خریداری شد.

تهیه و تنظیم: سایت صنعت www.sanat.me


شرکت خودروسـازی سانگ یانگ موتور کره جنوبی

SsongYong Motor Co

 
58 سال رقابت و پیشگامی برای ساخت آینده ای بهتر سابقه ی حضور مداوم شرکت سانگ یانگ موتور در عرصه ی تولید را ترسیم نموده است. به عنوان تولید کننده ی برتر صنعت خودروی کشور کره ی جنوبی با مدد از تلاش و کوشش استادانه همه ی همکاران خود، شرکت سانگ یانگ از زمان تاسیس آن در سال 1954 همواره به سبب سبک، طرح های منحصر به فرد و پیشرفته و قابلیت های عملکردی برجسته محصولات تولیدی مورد لطف و عنایت میلیون ها هوادار و مشتری متعصب خود قرار گرفته است.

با انجام سرمایه گذاری های کلان و توسعه یک خودروی چهار چرخ محرک 4WD SUV از خانواده کوراندو اولین خودروی شاسی بلند SUV کشور کره جنوبی در دهه ی 80 میلادی متولد گردید. این شرکت در سال های 1980 با توسعه مستقل برند های موسو Musso  و کوراندو  Korando  عملاً مبدا تولید خودروهای چهار چرخ محرک در کره بوده است.

 در اوایل  دهه 90 میلادی شرکت مرسدس بنز به منظورایجاد اتحاد استراتژیک و ارائه همکاری های تکنولوژیکی و مدیریتی به سرمایه گذاری کلان در شرکت سانگ یانگ مبادرت ورزید. این پیوستگی فنی منجر به تولید خودروهای تجاری سبک (سال 91)، موتورهای دیزل (سال 93)، خودروهای سواری لوکس (سال 93) و موتورهای بنزینی (سال 93) گردید.

نوآوری های فنی و مدیریتی و گسترش شبکه توزیع که در اثر همکاری بین دو شرکت بدست آمد، شرکت سانگ یانگ را به تولید کننده خودروهایی با فن آوری پیشرفته در سطح جهانی مبدل ساخت.

شرکت سانگ یانگ به منظور گسترش بازارهای خود و حفظ جایگاه رهبری در تولید خودروهای SUV  گستره ی کاملی از محصولات شاسی بلند شامل رکستون  Rexton  کایرون  Kyron  اکتیون  Actyon  و اکتیون اسپرت  Actyon Sport  را در سال های پس از 2000 تولید نمود.

همچنین خودروی چیرمنChairman W به عنوان یک خودروی سدان فوق لوکس با موتور 5000  سی سی مجهز به گیربکس اتوماتیک 7 سرعته از دیگر تولیدات این شرکت است. این خودرو اولین خودروی لوکس کره ی جنوبی و پرچمدار این رده از خودروها در آن کشور می باشد.

خودروی کوراندو  Korando C نیز یک خودروی شاسی بلند جمع و جور و اقتصادی از آخرین محصولات شرکت سانگ یانگ موتور و از افتخارات آن شرکت می باشد.
شرکت سانگ یانگ تاکنون 4 نسل از این خودرو را برای ده ها سال (از ابتدای دهه ی 70 میلادی) به طور متوالی در خط تولید داشته، از این بابت در کتاب رکورد های جهانی گینس مفتخر به کسب عنوان با سابقه ترین برند خودرویی کشورکره ی جنوبی شده است. شرکت سانگ یانگ موتور در حال حاضر با شبکه ای  متشکل از 1250 نماینده محصولات خود را در بیش از 96 کشور به فروش می رساند. این شرکت علاوه بر برخورداری از گستره ی متنوعی از موتورهای بنزینی، بازه ی وسیعی از موتورهای دیزل با حجم های مختلف و سطح استاندارد زیست محیطی یورو 5 (به زودی یورو 6) را در سبد محصولات خود عرضه می نماید.خودروهای تولیدی شرکت سانگ یانگ برخوردار از بالاترین سطح تکنولوژی بوده،  نسبت به رقبای خود از برتری عملکردی چشمگیری برخوردارند به عنوان مثال وجود شاسی مستقل، قوای محرکه ی خطی و سیستم تعلیق چند بازویی حرفه ای در کنار سایر امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد، خودروهای شاسی بلند این شرکت را در کلاس خودروهای قابل استفاده در جاده های ناهموار Off road  قرار می دهد. در حال حاضر این شرکت با انجام سرمایه گذاری های متعدد و شراکت با شرکت ماهیندرا تلاش خود را در ارتقاء محصولات فعلی و توسعه محصولات جدید بالاخص خودروهای شاسی بلند، استمرار می بخشد. شرکت سانگ یانگ موتور امیدوار است با خلق آینده ای روشن نیاز مشتریان خود را برای برخورداری از خودرویی همه کاره و مورد استفاده در زندگی روز مره، کار و تفریح فراهم نماید. گروه صنعتی رامک خودرو به عنوان نمایندگی انحصاری خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی به منظور بومی سازی فن آوری تولید خودروهای شاسی بلند در میهن عزیز و برخورداری از توان و سرمایه ایرانی، گام هایی بلند در خصوص تولید این خودروها برداشته است که انشا الله به حول قوه ی الهی اخبار آن متعاقباً به سمع و نظر شما گرامیان خواهد رسید.

 

 

شرکت رامک خودرو

به زودی ...

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه