تاریخچه شرکت لکسوس


لکسوس (به انگلیسی: Lexus) و (به ژاپنی: レクサス) زیر مجموعه‌ای از شرکت تویوتا و شعبه سازنده خودروهای لوکس و گران قیمت تویوتا می‌باشد. لکسوس در انواع سواری و شاسی بلند تولید می‌شود. لکسوس ۱۲ سال به عنوان مورد اعتماد ترین خودرو در آمریکای شمالی از طرف موسسه معتبر J.D.Power شناخته شده - تعدادی از مدل های لکسوس نیز در بازار ایران عرضه گردیده است(LS-RX-ES-GS).


ساخت خودرویی لوکس برای رقابت با سایر خودروهای لوکس دنیا در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل وقت شرکت تویوتا "ایجی تویودا" در آگوست 1983 گرفته شد.

 

در ماه می 1985 تیمی جهت توسعه بررسی ها و مطالعات انجام شده و پیدا نمودن نقطه شروع به کالیفورنیا در آمریکا سفر کردند.

 

در جولای همان سال ساخت اولین خودروی لکسوس با نام LS400 در دستور کار قرار گرفت. ماه می سال بعد یعنی 1986 زمان تست اولین خودروی تولید شده لکسوس در بزرگراه‌های آلمان بود.

 

در سپتامبر همان سال شروع گسترده تست خودروی ساخته شده لکسوس در خیابان های آمریکا شروع شد و در ژانویه سال 1989، خودروهایLS400 و ES250 و در نمایشگاه‌های خودروی دیترویت و لوس آنجلس آمریکا رونمایی شد و از سپتامبر همان سال فروش خودروهای لکسوس آغاز گردید.


در ژانویه سال 1990 LS400 در بین 10 خودروی برتر جهان قرار گرفت. از ماه جون سال 1990 نیز خودروی لکسوس به طور رسمی در بازار خاورمیانه عرضه گردید.


هیچ اتومبیلی به اندازه لکسس نتوانسته است نتایج درخشانی در زمینه کیفیت ساخت و رضایت مشتری کسب کند.

 

محصولات کمپانی لکسس که در ابتدا قرار بود نام “لکسیس” برای آن انتخاب شود در بدو ورود خود به بازار با یک اتفاق ناگوار رو برو می شوند.

 

هشت هزار خودروی لکسس LS ورودی به آمریکا در قسمت کنترل کروز خود مشکل پیدا می کنند.

 

این اتفاق می تواند کار لکسس را نیامده تمام کند! اما تصمیم گیران و مسئولان لکسس با تیز هوشی خاصی از یک اتفاق وحشتناک در ابتدای کار خود، یک تبلیغ استثنایی برای خود می سازند و با عرضه یک سرویس فوق العاده و متفاوت تمامی نگاه ها را به سوی خود جلب می کنند.

 

این بار نه تنها مشتریان آمریکایی بلکه رقبای لکسس که رقیب را جدی نگرفته بودند اکنون با دید متفاوتی به این رقیب خطرناک نگاه کردند. لکسس در اولین سال حضور خود در آمریکا بیش از پنجاه هزار دستگاه فروخت و در سال ۱۹۹۶ به مجموع فروش نیم ملیون دستگاه در عرض هفت سال حضورش در آمریکا دست یافت.

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه