تاریخچه شرکت مرتب خودرو


شركت سهامی صنعتی توليدی مرتب پانزدهم مهرماه سال 1336 به منظور خريد، فروش و قبول نمايندگی اتومبيلهای سواری، باری، و لوازم يدكي آنها بمدت نامحدود در تهران تاسيس و تحت شماره 5809 و با نام كارخانجات لندرور در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و پروانه تاسیس شرکت تحت شماره 1057 مورخ 1338/05/05 از طرف وزارت صنایع و معادن صادر گردید. طبق تصميمات مجامع عمومي در سالهاي 1350 و 1354 ابتدا از نوع شركت سهامي به سهامي خاص و سپس از سهامي خاص به سهامی عام تبديل گرديده است.

این شرکت بر اساس بند الف و ب لایحه (قانون) حفاظت و توسعه صنایع ایران مصوب 1358/6/4 شورای انقلاب ، ملی اعلام گرديد.

در سال 1375سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باقیمانده سهام خود را از طریق سازمان بورس اوراق بهادار عرضه نمود و موسسه احرار با 61/1 درصد، عمده سهامدار شركت مرتب گرديد.


موضوع اساسنامه شركت
براساس آخرين اساسنامه اصلاح شده، موضوع شركت عبارت است ازتاسيس كارخانه صنعتي توليدی و ساخت و مونتاژ انواع اتومبيلهای :
دو دیفرانسیل           اتوبوس           وانت           آمبولانس           آتش نشاني           كاميون           تراكتور


پروانه بهره برداري
براساس آخرين پروانه بهره برداري اصلاح شده در تاريخ 1390/12/6 ، موضوع پروانه بهره برداری شركت، توليد و مونتاژ خودروهای سواري، وانت، ون و ميني بوس مي باشد.
بهره برداری شركت از سال 1340 با واردات تعداد محدودی خودرو ساخته شده با همكاری شركت لندرور انگلستان شروع گرديد، ولی توليد شركت رسماً از سال 1341 آغاز گرديده است. همكاری دو شركت در ارتباط با توليد سه نوع خودرو سواري هفت نفره، وانت نيم تن، وانت يك تن از نوع لندرور شروع شد. همكاری شركت با كمپانی رور انگلستان تا سال 1360 بصورت انحصاري بوده و قطعات از شرکت رور انگلیس تامین میگردید ولی به علت مشکلات ناشی از تحریم از سال 1360 به بعد تا سال 1366 به جز شرکت مذکور، قطعات سی.کی.دی از شرکت سانتانای اسپانیا نیز تامین شده است، و از سال 1366 قطعات سی.کی.دی منحصراً از طریق شرکت اسپانيائی فوق الذكر تامين گرديد و تا سال 1370 ادامه داشته است.اگرچه از سال 1370 تولید این خودرو در شرکت اسپانیائی سانتانا متوقف گردیده است، ولی خوشبختانه با توجه به فعالیتهای مهندسی شرکت و نیز گسترش ساخت قطعات در داخل مملکت، شرکت مرتب توانست بدون وقفه به ساخت خودروهای جدیدی تحت نام پاژن اقدام نماید. ساخت این خودرو در مدلهای مختلف هنوز در شرکت ادامه دارد که توضیح مفصل تر آن متعاقباً خواهد آمد.در پی تغییر سیاستهای صنعتی دولت و گرایش به سوی آزادسازی اقتصادی که متعاقباً تجدید نظر در برنامه ریزیهای صنعتی را بدنبال داشت و نیز تدوین استانداردهای جدید زیست محیطی، لزوم عرضه خودروئی که هم جوابگوی این نیازها بوده و هم بتواند در محیط رقابتی جدید قابل ارائه باشد، بیش از پیش احساس میگردید و در نهایت پس از بررسیهای فراوان، قراردادی با شرکت سانیانگ موتور کره برای تولید خودروی موسو در سال 1380 منعقد گردید و شرکت مرتب خودروی موسو را در دو تیپ 3200 و 2300 با تیراژی بالغ بر 5500 دستگاه ، تولید و به بازار عرضه نمود .

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه