تاریخچه شرکت ولوو / افراموتور


کارآفرینان رویایی، نوآوران فناوری، کارمندانی با دانش و مالکانی متعهد باهم ارزشی اساسی را در تاریخ گروه ولوو ایجاد کرده اند

تاریخچه ولوو منشا گروه ولوو به سال ۱۹۲۷ برمی گردد زمانی که اولین خط تولید ماشین در گوتنبرگ راه افتاد. اولین کامیون، سری ۱ ، در ژانویه ۱۹۲۸ ارائه شد و موفقیت فوری و سریعی در فروش داشت. کامیون های ولوو همچنین علاقه خارج از سوئدی ها را جلب کرد. صادرات کامیون ها به اروپا در دهه ۱۹۳۰ شروع شد.

در شروع، شرکت دو بنیانگذار داشت، آثار گابریلسون و گوستاف لارسون، که تصمیم گرفتند که وسایلی را طراحی کنند که ایمن باشند و بتوانند در مقابل شرایط سختی که در اقلیم سرد سوئد و جاده های بد سوئد است مقاومت کنند. از زمانی که وسایل توسط مردم رانده می شد، دید بنیانگذاران این بود که  ایمنی باید همیشه اصلی اساسی در کار طراحی باشد. تمرکز روی ایمنی، مقاومت و کیفیت بخشی از توسعه شرکت از شروع بوده است.

موتورهای صنعتی و دریایی، سنتی طولانی در گروه ولوو دارند. در ابتدای ۱۹۰۷، پنتاورکن در اسکود سوئد اولین موتورش را ساخت و در ۱۹۲۲ موتور قایقرانی U-21 را راه اندازی کرد. در سال ۱۹۲۵، پنتاورکن اولین سفارش را برای موتورهای خودرو از ولوو دریافت کرد. ده سال بعد پنتاورکن توسط گروه ولوو خریداری شد. گروه طراحی و فروش در یکسال به گوتبرگ منتقل شد و شرکت ولوو پنتا ایجاد شد.

اولین اتوبوس، به درستی B1 نامیده شد که در سال ۱۹۳۴ معرفی شد و موتورهای هواپیمایی به دامنه گسترده محصولات در اوایل دهه ۱۹۴۰ افزوده شد.

رقبا آمده اند و رفته اند ولی گروه ولوو با شروع نسبتا ساده از شرکت صنعتی بومی به گروهی جهانی تبدیل شده است و یکی از بزرگترین سازندگان کامیون های سنگین، اتوبوس ها، تجهیزات ساختمانی، موتورهای دریایی و اجزای موتور برای صنایع هواپیمایی و هوافضا است.

با به دست آوردن کامیون های رنو و مک در ۲۰۰۱ موقعیت گروه ولوو در بازار کامیون تقویت شد و ریشه های گروه به فرانسه و آمریکا منشعب شد.

در طول سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ گروه ولوو سازنده کامیون ژاپنی UD را ، شاخه شرکت آمریکایی اینگرسول رند برای ماشین آلات جاده ای و بیشتر سهام لینگونگ، یکی از بزرگترین سازندگان لودر در چین را به دست آورد. در می ۲۰۰۸، موافقت نامه برای تولید اتوبوس و کامیون هایی با شرکت هندی موتورهای ایچر امضا کرد.

پس از گذشت ده سال، گروه ولوو رشد قدرتمندی را در خدماتی مانند بخش مالی برای پشتیبانی از بخش فروش و کسب و کار داشته است. با فرهنگی که این شرکت دارد، پایه ای بسیار پایدار دارد که در مقابل مشکلات ایستادگی کرده است: بسیار  ارزشمند بعنوان تامین کننده ای پیشرو در جهان برای راه حل های حمل و نقل تجاری می باشد.

سایت صنعت www.sanat.me

 

شرکت افراموتور

دگرگونی‌های نوبه‌نو در تکنولوژی خودروهای سواری، تغییر ذائقۀ مشتریان و به‌تبع نیاز بازار را در پی می‌آورد. با اتکا به قدرت پیشروِ «ولوو» در دنیای پررقابت خودروهای پیشرفته و با درک نیاز هم‌وطنان به این محصول پُرآوازه، شرکت «افراموتور» در سال ۱۳۸۹ بنیاد نهاده شد و در قالب سهامی خاص،فعالیت خود را در ایران آغاز کرد. سال‌ها بود که در بازار خودروهای خارجی ما، جای خالیِ «ولوو» به‌وضوح احساس می‌شد و علاقه‌مندانِ این برند سوئدی، به‌زحمت و از راه‌های پراکنده و پُرواسطه، به هدف خود می‌رسیدند؛ ازاین‌رو، افراموتور حوزۀ فعالیت خود را بر فروش خودروهای ولوو و نیز خدمات پس از فروش متمرکز ساخت.

هم‌اینک، با توجه به سند چشم‌انداز و دورنمای سیاست‌های کاری شرکت در راستای برآورده‌سازی ذائقۀ تنوع‌طلب مشتریان، افراموتور گام‌های قاطعی برداشته است تا محصولاتی روزآمد روانۀ بازار خودروهای پیشرفته کند و وفاداری مشتریان ولوو را روزبه‌روز ماندگارتر سازد. درحقیقت، افراموتور با درک نیاز کنونی بازار و پیش‌بینی روندهای پیشِ روی این عرصه و در راستای افزایش رضایت مشتریان، شاخص‌های زیر را در رأس فعالیت‌های خود قرار داده است:


کیفیت در محصول: کیفیت ورای انتظارِ خودروهای ولوو بر آگاهانِ بازار خودروهای لوکس پوشیده نیست. ولوو شعار «امن‌ترین خودروی جهان» را به‌حق تحقق بخشیده است و با پیشینه‌ای طولانی، یعنی از سال ۱۹۲۷ تاکنون، به «تجربۀ خوشایند رانندگی» شُهره است. افزون بر رعایت دقیق‌ترین استانداردهای جهانی و به‌پشتوانۀ تجربه‌هایی ناب و نایاب، ولوو همیشه بر آن بوده است که تارِ نوآوری‌های ویژه را در پودِ تجربه‌های سال‌ها ممتازبودن، در هم تنیده و نقشی ماندگار در ذهن و ضمیر مشتریان خود باقی گذارد. امید ما به این است ایرانیان عزیز بتوانند همواره زیر چتر ایمنی کامل، رانندگی کنند و سفرهایی لذت‌بخش و سرشار از آرامش، در دفتر خاطرات خود قلم زنند.

 

رقابت در قیمت: در دنیای تنگاتنگ کسب‌وکار، کامیابی از آنِ شرکتی است که بتواند کیفیت مرغوب را با قیمت مناسب درآمیزد و ولوو مفتخر است که این مأموریت مهم را کامیابانه در پیش گرفته است.

 

اطمینان در خدمات: به‌منظور تقدیم آرامش به ذهن خریداران، آموزش پیوسته و روزآمدسازیِ دانش فنی تیم گارانتی را در پیش گرفتیم و ضمن کارآفرینی برای تعمیرکارانی باتجربه، بستری فراهم آورده‌ایم تا مشتریان، شرکت افراموتور را پس از تحویل‌گرفتن خودرو، همواره در کنار خود احساس کنند.

 

سرعت در زمان: دغدغۀ انکارناپذیر مشتریان، خوش‌قولی در زمان تحویل محصول آن‌هاست. با تکیه بر شبکۀ ارتباطی مؤثری که در اختیار گرفته‌ایم، سفارش مشتریان افراموتور را در کمترین زمان ممکن به آنان تحویل خواهیم داد.

خدمات‌رسانی و رویکرد متمایز در گارانتی محصولات، سبب شده است که در دوره‌ای کوتاه نام «افراموتور» در بازار گسترده و پرمدعای خودروهای خارجی پرآوازه شود و استقبال مشتریان و توجه فروشندگان را نتیجه دهد. برای پاسخ‌گویی به چشم‌داشت‌های اکنون و آیندۀ مشتریان، به‌طور راسخ معتقدیم:

کیفیت در محصول آزموده نمی‌شود، بلکه در محصول طراحی و درج می‌شود.
سرعت و پاسخ‌گویی در خدمات، سرلوحۀ کار ماست.
مشتری مهم‌ترین ناظر در محدودۀ کار ماست و ما به یکدیگر وابسته‌ایم.
خدمات خوب قلب بدنۀ شرکت است و رضایت مشتری، روح این بدنه.


آرزومندیم که خدمات ممتاز ما پلی برای روزافزون‌سازی وفاداری مشتریان و ماندگارسازی نام شرکت در ضمیر آنان باشد. دست امید ما به‌سوی پروردگار مهربان است تا یاری‌بخش گام‌های قاطع ما در پیمودن راهی باشد که در پیش گرفته‌ایم.

با سپاس افراموتور

 

مقایسه خودرو ها
آگهی های مورد مقایسه